
ŠTARTFOTO – JÁN SÚKUP
titul majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu, lebo auto ho sedemkrát zradilo, keď bol na prvej pozícii.
Z tohto pohľadu si aj druhé miesto zaslúži obdiv. Sezóna ukázala, že s autom sa ďalej na špičkovej úrovni robiť nedá a hoci logickým pokračovaním spolupráce s Fordom mal byť prechod na nový Ford Focus, teraz bude Jureňa jazdiť na japonskom Mitsubishi EVO VII.
„Premiéru focusu firma odďaľovala, nový pre skupinu N príde až v roku 2004, a to sme si my už dovoliť nemohli,“ povedal manažér Miloš Ozimý. „Čakali sme štyri roky. Videli sme ho na autosalóne vo Frankfurte, aj sme sa pri ňom fotili, tešili sme sa zbytočne. A tak sme sa rozhodli pre Mitsubishi, je pretekársky najzaujímavejší.“
Jureňa má s novým vozom opäť najvyššie ciele. „Chcem už aj titul absolútneho majstra Európy. Auto som dostal v predstihu, už na Mikuláša. Technicky je o desať rokov novšie, než bol Ford, má lepšie jazdné vlastnosti, krátku prevodovku, radenie bez spojky, veľa elektroniky,“ uviedol Jureňa. S novinkou sa naostro predstavií v marci na pezinskej Babe.
„Nevieme presne, do čoho sme vstúpili, ale veríme, že naše auto dopomôže opäť k titulu,“ vraví šéf Mitsubishi Auto Dami Ľuboš Užák. V to veria všetci okolo Jureňu. (ja)