Rumunský kamión prišiel vlakom

Takmer štvorhodinovým meškaním sa včera skončila prvá skúšobná jazda kamiónu po železnici z Rumunska až na slovensko-poľskú hranicu. Od februára budúceho roku by takto mohla po koľajach prechádzať jedna vlaková súprava denne oboma smermi na trati Deva ..

Rumunskú posádku kamióna tuhá oravská zima nepríjemne prekvapila, trstenskí železničiari ich však navigovali bez problémov.

FOTO PRE SME - MELÁNIA PASTVOVÁ

Takmer štvorhodinovým meškaním sa včera skončila prvá skúšobná jazda kamiónu po železnici z Rumunska až na slovensko-poľskú hranicu. Od februára budúceho roku by takto mohla po koľajach prechádzať jedna vlaková súprava denne oboma smermi na trati Deva (Rumunsko) Trstená.

Vlakovú súpravu s vagónmi, nazývanými aj pohyblivá cesta, Rumuni vypravili na 836 km dlhú trať v utorok o siedmej hodine ráno cez Maďarsko a Slovensko. V snehom zavalenej konečnej stanici v Trstenej sa vlaku dočkali až krátko pred ôsmou hodinou ráno na druhý deň. "Odvtedy som už dvakrát musel zametať výhybky," povedal nám jeden zo železničiarov v Trstenej, zatiaľ čo neustávalo husté sneženie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rumunský vodič kamióna a zástupca rumunských železníc boli počasím veľmi nepríjemne prekvapení: "Už sem prídeme iba v lete!" zastrájali sa s humorom. Samozrejme, že ani rumunskí kamionisti sa nevedia dočkať, kedy budú môcť dlhú cestu do Poľska a ďalej do Škandinávie absolvovať aspoň čiastočne bezpečne a v teple práve počas studených zimných mesiacov. Na 846-kilometrovej ceste im stačí naštartovať len dvakrát pri výjazde a zjazde z vozňa a celú cestu prejdú o polovicu rýchlejšie, dokonca s nulou na tachometri. "Prepravná cena kamiónov bude určite konkurencieschopná, o niečo nižšia, ako cena samotnej cesty kamióna," povedal Miroslav Horečný, vedúci sekcie kombinovanej dopravy Železničnej spoločnosti.

Podľa prednostu železničnej stanice v Trstenej Jozefa Letoštiaka sú tunajší železničiari pri nakládke schopní celú súpravu kamiónov, ktorých sa na vlak vojde 16, naplniť v priebehu 20 minút: "Súprava prepraví však len kamióny bežných rozmerov, návesy s nadštandardnou výškou by neprešli niektorými tunelmi na trase. Na to máme v Trstenej namontovanú obrysnicu, ktorou prejde každý kamión pred samotnou nakládkou." (mep)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 688
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 470
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 464
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 458
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 564
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 998
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu