Ak je nutné škodu odstrániť ešte pred príchodom znalca z poisťovne, vyhotovte si aspoň dôkladnú fotodokumentáciu. FOTO - TASR/EPA
á stena domu, mali by si poškodenie poriadne vyfotiť.
"Vzniknuté škody je vo väčšine prípadov potrebné odstraňovať ihneď, preto odporúčame, aby si klienti poškodené veci zdokumentovali a súčasne podľa možností aj odložili," povedala Zuzana Wagnerová z Kooperativy.
Hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Muthová pripomína, že poškodený má povinnosť v rámci svojich možností predchádzať zvyšovaniu rozsahu škôd. "Napriek tomu je obhliadka našim pracovníkom veľmi dôležitá. V žiadnom prípade klientom neodporúčame vyhadzovať poškodené veci pred obhliadkou zo strany poisťovne. Ak nám však klient dokáže poskytnúť dodatočné informácie o rozsahu poškodenia, napríklad vo forme fotodokumentácie, prispeje tým k urýchleniu vybavovania svojej poistnej udalosti," povedala hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.
Podľa Zuzany Gazdovej z Českej poisťovne Slovensko ľudia vo všeobecnosti podceňujú poistenie majetku, a to nielen čo sa týka nových poistení, ale i neaktuálnosti niektorých zmlúv. "Mnohí občania majú staré zmluvy, stanovené na nízke sumy, ktoré im následne v prípade poistných udalostí nekryjú vzniknuté škody. Záujem o poistenie je vždy väčší po zlej skúsenosti a škodách obzvlášť v prípade hromadnej živelnej poistnej udalosti," poznamenala.
Poisťovne dnes ponúkajú pomerne rozsiahle krytie škôd na majetku. Okrem pomerne bežných živelných pohrôm v podobe víchric, povodní či úderov blesku sa v ich ponukách nachádzajú aj na slovenské pomery nezvyklé poistné udalosti, ako napríklad pád lietadla či výbuch sopky.
(eko)