Baby to chcú tiež 2 je názov mládežníckej komédie... o hľadaní vhodného podnájmu! FOTO - MAGIC BOX
Možnosti sú len dve: buď nás filmoví distributéri majú za hlúpejších ako naozaj sme, alebo o sebe my filmoví diváci máme prehnane vysokú mienku. Tvorcovia amerických teenagerských komédií ani ich francúzski či nemeckí napodobňovatelia sa netaja tým, že chcú osloviť tých najprostoduchejších z prostoduchých, že produkujú prízemnú zábavu pre publikum neschopné či neochotné hýbať rozumom. Názvy takýchto filmov sú zvyčajne rovnako prosté ako celé dielko: American Pie, Dodgeball: A True Underdog Story, Mädchen, Mädchen 2...
V našich kinách sa však z prostého stáva sprosté: Prci, prci, prcičky, Vybíjaná: Choď do toho na plné gule, Baby to chcú tiež 2. Zámer je rovnako prostoduchý ako filmy - šokovať vulgárnosťou, pritiahnuť tak pozornosť aj divákov do kina. Ako keby si distributéri neuvedomovali, že už zvulgarizovaním názvu robia selekciu. Odradia kultivovanejších.
Alebo možno majú zrátané, že takých je zanedbateľná menšina. No ani tí, ktorých do kina prilákali výrazy z ich slovníka, zvyčajne nie sú v kine spokojní. Ani jeden z menovaných (a mnohých ďalších) premenovaných filmov nie je ani zďaleka taký vulgárny ako jeho názov. Poslovenčené tituly sú spravidla na nich najsprostejšie, v obsahu samotnom sa o sexe či rôznych iných tabu rozpráva už len v náznakoch.
Horšie je, že podobné promotérske ťahy oficializovaním hovorových vulgárnych výrazov, ktoré sa na nás valia z filmových reklám v tlači, rozhlase, televízii, z plagátov aj billboardov, silno prispievajú k vulgarizácii, hrubnutiu, degenerácii celého nášho prostredia. Nielen jazyka. Celého nášho sveta.
Aby sme nekrivdili slovenským distributérom: preberajú zvyčajne preklady titulov od českých kolegov. No ani tam, našťastie, nie sú všetci rovnakí. Pretože ináč by sme asi nepoznali Jak básníci přicházejí o iluze, ale Štěpánek a Kendy myslia iba na to, nebolo by filmu Návrat idiota, bol by len Frci, frci, frcičky a z Nudy v Brne by sa podľa tejto logiky pravdepodobne stal Prdni to tam, vole!
Na to, ako by títo zneuznaní géniova marketingu asi "vylepšili" klasiku typu Lásky jedné plavovlásky alebo Černý Petr, je lepšie ani nemyslieť.