Zmenu cien potvrdila hovorkyňa poisťovne Marta Krejcarová. "Sadzby budú zmenené. Do osemnásteho je to naša marketingová akcia." Na otázku, či sa ceny zvýšia, odpovedala, že budú zmenené.
ČSOB poisťovňa pre svoje nízke ceny spôsobila na trhu rozruch. Konkurenčné poisťovne požiadali Úrad pre finančný trh, aby preveril jej cenovú politiku. Úrad zistil, že ceny nie sú v rozpore so zákonom, ale sú akciové a dočasné.
"Slovenská kancelária poisťovateľov berie na vedomie stanovisko Úradu pre finančný trh, podľa ktorého publikované sadzby poistného ČSOB Poisťovne predstavujú časovo obmedzenú akciovú cenu, ktorá je zo značnej časti znášaná z jej vlastných zdrojov," povedal výkonný riaditeľ Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imrich Fekete.
Ceny ČSOB boli výrazne nižšie ako ponuka konkurenčných poisťovní. Na niektorých autách je možné ušetriť až tisíce korún. Prejavilo sa to aj v obchodnom úspechu firmy. "Predpokladáme, že nasledujúci týždeň by sme mali dosiahnuť očakávanú hranicu asi 50-tisíc vozidiel," vraví riaditeľ odboru marketingu poisťovne Emil Mitro. Predčasom mala poisťovňa zhruba 15-tisíc poistených automobilov.
Zmena poisťovne pre nižšiu cenu nemusí byť vždy výhodná. Ak človek zostane v jednej poisťovni, získava zľavu za bezplatný priebeh. Nová poisťovňa môže o rok dvihnúť ceny, takže klient môže zaplatiť viac, ako by ho stála poistka so zľavou v pôvodnej poisťovni. Ak by sa však rozhodol vrátiť do svojej starej poisťovne, nárok na zľavu už nemá, pretože ide o nového klienta.
(pcs)