Po Košice za desať miliárd

BRATISLAVA - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií vypočítalo, že okrem prostriedkov zo štátneho rozpočtu bude na dobudovanie diaľnice z Bratislavy do Košíc cez Žilinu do roku 2010 potrebných 70 miliárd korún. Tie by mali plynúť z Európskej invest

ičnej banky a zo súkromných zdrojov. Vedúci odboru koordinácie a riadenia Slovenskej správy ciest Juraj Fürst si myslí, že ide o veľmi hrubý odhad.

Podľa Fürsta sa dnes rovnako nedá odhadnúť, koľko z predpokladanej sumy budú tvoriť súkromné zdroje. V roku 2007 by sa mali elektronickým mýtom začať spoplatňovať diaľnice, rýchlostné cesty a niektoré úseky ciest prvej triedy. "V súčasnosti existujú len hrubé odhady, koľko sa na mýtnom vyberie. Neexistujú presné čísla, koľko bude treba do diaľnic investovať z eurofondov, úverov a koľko zo súkromných zdrojov," povedal Fürst.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničné spojenie medzi Bratislavou a metropolou východu by malo byť podľa uznesenia vlády hotové do konca roka 2010. Generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Mráz sa však v Slovenskom rozhlase povedal, že to bude neskôr.

Kedy sa diaľnicu podarí dotiahnuť až do Košíc, bude podľa Fürsta závisieť najmä od toho, ako sa vláde, resp. Diaľničnej spoločnosti podarí zabezpečiť financie na výstavbu. Pripúšťa, že nedostatok stavebných kapacít by mohol plánované termíny posunúť. "Budeme robiť všetko preto, aby sme to do roku 2010 stihli," povedal Fürst. Pripustil, že sa termín môže o rok alebo dva predĺžiť.

Pôvodné koncepcie počítali s kompletnou diaľničnou sieťou až okolo roku 2020. "So súkromnými investormi by sme severný diaľničný ťah mali dostavať v roku 2010. Južný ťah pozostávajúci z rýchlostných ciest bude hotový o dva roky neskôr," informoval hovorca ministra dopravy Tomáš Šarluška. "Ministerstvo ho chce financovať najmä zo štrukturálnych fondov Európskej únie," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Šarluška zároveň potvrdil slová svojho rezortného šéfa Pavla Prokopoviča, ktorý priznal, že za súkromné peniaze sa bude stavať drahšie. Šarluška však odmietol medializované odhady, že to bude dvoj až drojnásobne viac ako s použitím výlučne štátnych zdrojov. (dc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu