ičnej banky a zo súkromných zdrojov. Vedúci odboru koordinácie a riadenia Slovenskej správy ciest Juraj Fürst si myslí, že ide o veľmi hrubý odhad.
Podľa Fürsta sa dnes rovnako nedá odhadnúť, koľko z predpokladanej sumy budú tvoriť súkromné zdroje. V roku 2007 by sa mali elektronickým mýtom začať spoplatňovať diaľnice, rýchlostné cesty a niektoré úseky ciest prvej triedy. "V súčasnosti existujú len hrubé odhady, koľko sa na mýtnom vyberie. Neexistujú presné čísla, koľko bude treba do diaľnic investovať z eurofondov, úverov a koľko zo súkromných zdrojov," povedal Fürst.
Diaľničné spojenie medzi Bratislavou a metropolou východu by malo byť podľa uznesenia vlády hotové do konca roka 2010. Generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Mráz sa však v Slovenskom rozhlase povedal, že to bude neskôr.
Kedy sa diaľnicu podarí dotiahnuť až do Košíc, bude podľa Fürsta závisieť najmä od toho, ako sa vláde, resp. Diaľničnej spoločnosti podarí zabezpečiť financie na výstavbu. Pripúšťa, že nedostatok stavebných kapacít by mohol plánované termíny posunúť. "Budeme robiť všetko preto, aby sme to do roku 2010 stihli," povedal Fürst. Pripustil, že sa termín môže o rok alebo dva predĺžiť.
Pôvodné koncepcie počítali s kompletnou diaľničnou sieťou až okolo roku 2020. "So súkromnými investormi by sme severný diaľničný ťah mali dostavať v roku 2010. Južný ťah pozostávajúci z rýchlostných ciest bude hotový o dva roky neskôr," informoval hovorca ministra dopravy Tomáš Šarluška. "Ministerstvo ho chce financovať najmä zo štrukturálnych fondov Európskej únie," doplnil.
Šarluška zároveň potvrdil slová svojho rezortného šéfa Pavla Prokopoviča, ktorý priznal, že za súkromné peniaze sa bude stavať drahšie. Šarluška však odmietol medializované odhady, že to bude dvoj až drojnásobne viac ako s použitím výlučne štátnych zdrojov. (dc)