Psychológ Dušan Fabián hovorí, že reality šou sú populárne, lebo sú bližšie k životu, ako vystúpenia profesionálnych umelcov. Silnejšie fungujú "mechanizmy identifikácie". "Diváci sa viac porovnávajú, rozmýšľajú, čo by na mieste súťažiacich urobili oni, uspokojú si svoj hlad po živých emóciách," hovorí Fabián. S JOJ spolupracuje práve na príprave šou Dievča za milión. "Je to pre dievčatá záťažová situácia," pripustil, ale k tejto súťaži sa nechcel bližšie vyjadrovať.
Špecifickou črtou súťaže je, že v každom kole musí víťazka jedno z troch posledných dievčat sama vylúčiť zo súťaže, pričom jej rozhodnutie vždy istá časť divákov chápe negatívne. Tento týždeň hlasujúci potrestali Katarínu Ivankovú, ktorá ako vedúca vyraďovala už trikrát a naposledy populárnu, i keď neveľmi úspešnú Zuzanu Panczovú - vzápätí však sama klesla na druhé miesto. Hovorca TV JOJ Ľudovít Tóth: "Myslím si, že to dodáva programu napätie, do reality šou takýto moment patrí." Emócie sú podľa neho základom reality šou. "Nakoniec si ich radi pozrú aj tí, ktorí hovoria, že sa im to nepáči."
Vysokoškolský pedagóg Alexander Kever, ktorý sa venuje ľudskému správaniu, podobné šou považuje za pomerne "jednoduchú a lacnú, dosť patologickú zábavu". V programe je podľa neho veľa agresivity. "Ublíženia lákajú, divák rád pozoruje utrpenie toho druhého. Sú to prvé zárodky v našich médiách, budú nasledovať reality o neverách, ktoré sú ešte brutálnejšie, reakcie v nich ešte bezprostrednejšie," myslí si.
Kever hovorí, že je istým spôsobom logické, že sa pre kontrast vyberajú mladé dievčatá. "Nemôžete trápiť niekoho zrelého. Ich utrpenie by nebolo také zreteľné." Pripúšťa, že súťažiacich môže takáto skúsenosť poznačiť.
Na otázku SME, či program ako SuperStar patrí na obrazovku verejnoprávnej televízie, Kever odpovedal, že to spĺňa jeho predstavu folklóru. "Horšie je to s dôstojnosťou ľudí, ktorí na tom participujú, ale dáva to istý obraz o našej spoločnosti."