NEW YORK - Hoci Usáma bin Ládin patrí k najznámejším ľuďom na svete, spoločnosť Timex s ním nechcela mať nič spoločné, keď sa na televíznej obrazovke objavil s hodinkami nápadne pripomínajúcimi jej výrobky. Ani pivovar Heineken neskočil po správe, že kedysi holdoval jeho pivu. A automobilka Toyota vôbec nehýrila nadšením nad jeho náklonnosťou k vozidlám tejto značky.
Usáma bin Ládin jednoducho nie je zákazníkom, ktorý by ktorejkoľvek firme na svete urobil tú pravú reklamu, uviedla americká televízna stanica Fox News.
Ak spoločnosti zistia, že najhľadanejší terorista sveta si obľúbil práve ich tovar, zvyčajne skôr zaškrípu zubami, než aby skákali od radosti. Väčšinou sa spoliehajú na zdravý rozum zákazníkov, že z nich neurobia vydedencov spotrebného trhu. Ako prvá sa s podobným problémom stretla spoločnosť Timex. Krátko po tom, ako sa začali americké nálety na Afganistan, objavil sa na obrazovkách bin Ládin vyzývajúci moslimov, aby sa pripojili k jeho svätej vojne. Niektorí si možno všimli, že na zápästí mal hodinky, ktoré sa až príliš podobajú výrobkom Timexu.
Azda najznámejším artiklom bin Ládinovej každodennej potreby sa ale stal svetoznámy ruský samopal AK-47, ľudovo prezývaný kalašnikov. Legenda hovorí, že ho získal po pästnom súboji so sovietskym vojakom. Dnes ho tento samopal sprevádza všade. Hovorí, že ho má vedľa seba, aj keď spí. Výrobcovia tohto samopalu, ktorých je po celom svete neúrekom, sa však k reklame nevyjadrujú. A zbraň napokon nemožno porovnávať s hodinkami, autom či pivom. (čtk, taa)