V lete chodili mnohí vodiči zo Slovenska tankovať lacnejší benzín do Česka. FOTO - ARCHÍV SME
rým rafinérskym firmám sa však podarilo znížiť ceny tak, aby sa vyrovnali benzínkam pri hypermarketoch.
"Carrefour, Metro a podobné firmy priznávajú, že ich cieľom je pritiahnuť ľudí do hypermarketu. Nepotrebujú z predaja benzínu produkovať zisk. My nebudeme podliezať cenám hypermarketov, lebo sa to ani nedá. Konkurujeme kvalitou a doplnkovými službami," povedala hovorkyňa Slovnaftu Kristína Félová.
Jana Havlíčková, hovorkyňa Carrefouru, tvrdí, že benzínka slúži ako jedna zo služieb zákazníkom, čiže je "súčasťou obchodu - niečo ako jedno z oddelení". Náklady na prevádzku sú teda minimálne. "Preto si môžeme dovoliť ísť s cenou tak nízko." Aj podľa Markéty Světlíkovej z firmy Metro je pre nich benzínka len doplnkovou službou.
V Bratislave ponúka benzín Natural 95 za nižšiu cenu, ako benzín 91 sieť Jet. Pohonné látky dováža z Česka a nižšie ceny ponúka preto, že sa chce presadiť na slovenskom trhu. Nízke ceny sú však obchodným tajomstvom firmy, nik z vedenia o obchodnej politike nehovorí. "My sa v médiách k cenám nevyjadrujeme," hovorí Jana Gáliková z firmy Conoco, ktorá prevádzkuje benzínky.
Podobnú cenovú vojnu zvádzajú napríklad v Trenčíne, kde je osem benzínových čerpadiel. Shell na Bratislavskej ulici v Trenčíne ponúkal v piatok Natural 95 za 35,80, no benzínky Esso a OMV, ktoré sú vedľa seba na Električnej ulici, majú zhodne o korunu a desať halierov nižšie ceny. "A to sme ešte nezlacňovali," hovorí zamestnanec Esso. (rf)