bu dosiahnu 1,2 miliardy korún.
Trnavské ulice Hlboká, Rybníková a Trstínska zažívajú denne kritickú dopravnú situáciu. Cez Rybníkovú ulicu prejde denne podľa meraní 22 280 a Trstínsku 17 208 áut. V rannej i popoludňajšej špičke tam autá stoja alebo sa posúvajú na jednotke. Je to jediný možný tranzit od Piešťan v smere na Pezinok a Českú republiku. Cestný obchvat má mesto v územnom pláne od roku 1977. V uplynulých rokoch sa v štátnej pokladnici našli peniaze iba na štvrtinu stavby.
Súčasná dopravná situácia v Trnave brzdí rozširovanie výroby spoločnosti Sony a iných firiem, ktoré sídlia na Trstínskej ulici. Minister hospodárstva Pavol Rusko sa vyjadril, že po spustení automobilky Peugeot Citroen bude situácia pre Trnavu bez obchvatu neakceptovateľná.
"Cestný obchvat je naozaj nevyhnutný," hovorí Trnavčan Bohuslav Loj. "Domáci sa hlavnému ťahu vyhýbajú a autami zaťažujú bočné ulice," dodáva ďalší Trnavčan Alexander Kuchta. (bej)