Každý z nich by bol rád SuperStar - všetci prišli na casting, podobne to vyzeralo v každom krajskom meste. |
Slovenské komerčné televízie licenciu nekúpili, zdala sa im pridrahá. Markíza pred dvoma rokmi uvažovala o podobnom programe s názvom Popstar. Mali v nej súťažiť hudobné skupiny. Po zvážení nákladov sa však podľa hovorkyne Ivany Semjanovej rozhodli inak.
"Keby som bol dlhšie riaditeľom komerčnej televízie, už tu SuperStar dávno je," povedal Rybníček.
Pred niekoľkými mesiacmi sa zástupcovia STV vyjadrili, že očakávajú až 35-percentnú sledovanosť. Dnes svoje ambície obmedzili - stačí im najsledovanejší piatkový program. "Nebudeme podliehať tlakom, ak by sa ukázalo, že prvá časť nedosiahne až takú sledovanosť ako v Čechách," hovorí dnes Rybníček. STV očakáva, že SuperStar zvýši aj celkové týždenné podiely jej prvého programu tak, že sa bude blížiť k lídrovi na trhu - Markíze.
Na Veľký piatok nie
Program pobeží viac ako polroka každý piatok vrátane Silvestra. Výnimkami budú Štedrý večer a Veľký piatok.
V Česku si súkromná televízia Nova pre SuperStar vybrala nedeľu. Analytici aj bežní diváci na internete diskutujú, či je voľba STV správna. Mladí ľudia - najdôležitejšia cieľová skupina tohto programu - totiž zväčša trávia tento večer mimo domova.
"Jednotka má v piatok tradíciu zábavných programov. Uvidíme, ako Markíza či JOJ zareagujú na toto nasadenie. ČT sa najprv pokúsila s Novou bojovať nasadzovaním silných programov, potom zistili, že to nemá význam," hovorí Branislav Zahradník z vedenia STV.
Majiteľ licencie ešte získa
Návratnosť programu závisí najmä od toho, ako sa STV bude dariť predávať reklamný priestor v čase relácie. Verejnoprávna televízia ho má počas "prime-time" navyše obmedzený na 8 minút za hodinu.
"Reklamný priestor na prvé vysielania máme vypredaný, štartujeme na približne dvojnásobku, veríme, že vyjdeme až na štvornások bežnej ceny," odhaduje Zahradník. Potvrdil však, že majiteľ licencie, firma FremantleMedia, má nárok aj na isté podiely aj z komerčných príjmov, bez ohľadu na to, či je súťaž zisková.
STV uvádza celkový rozpočet 100 miliónov. Práva zakúpila na 23 dielov a 15 magazínov zo zákulisia, priemerné výrobné náklady na jednu reláciu sú teda okolo 2,6 milióna.
Prvé aférky
Plánovaný generálny partner programu - firma Orange - pred niekoľkými týždňami odstúpil od spolupráce. STV nového partnera nehľadá.
Pri širšom výbere adeptov v regionálnych kolách sa už STV stretla s prvými problémami. Jeden zo súťažiacich, 16-ročný Erik Baláž z Banskej Bystrice, obvinil porotcov Paľa Haberu a Lenku Slanú z urážky na cti, za ich komentár jeho speváckeho vystúpenia. STV ohlásila, že ak sa podozrenie nepotvrdí, pripravuje spätnú žalobu za krivé obvinenie.
Včera zástupcovia STV o aktérovi tejto "bubliny" hovorili ako o rozháranej osobnosti, ktorá si frustrácie z neúspechu rieši cez právnikov. Nova sa podľa informácií jej tlačového odboru s podobnou žalobou nestretla.
Šéf poroty Laco Lučenič pripustil, že podobný typ relácií kalkuluje aj "s tou druhou stranou".
K súťaži patria i tvrdé výroky porotcov na adresu súťažiacich. U nás sa stretli s kritikou, Zahradník však odpovedá: "Iste chápete, že porota nemohla byť zborom všeobjímajúcich ujov a jednej tety."