Vravia, že tento šport, otrasený odchodom Fordu, ktorý okrem Jaguaru ohrozil aj súkromné tímy Jordan a Minardi, by mohol byť zaujímavejší, ak by za popredné tímy podobne ako kedysi štartovali aj tri či viaceré vozidlá.
Zatiaľ čo mnohí - od riadiacich osobností formuly 1 až po bežných fanúšikov - vidia zachovanie účasti Jordanu a Minardi ako kľúčové, obaja bývalí šampióni vo svojich interview prejavili názor, že ani odchod spomínaných tímov by pre F1 neznamenal koniec sveta.
"Formulu 1 považujem za niečo, čo by malo byť výstavnou skriňou svetových výrobcov a ukazovalo schopnosti ich inžinierov. Myslím, že pre čisto súkromné tímy už v skutočnosti nie je miesto," povedal dnes sedemdesiatročný John Surtees, ktorý kedysi začiatkom sedemdesiatych rokov dvadsiateho storočia jazdil aj vo svojom vlastnom tíme Surtees."Ak by sme sa vrátili k tomu, možno kontroverznému, obdobiu krátko pred začiatkom druhej svetovej vojny, tak by sme na pretekoch našli vtedy silné značky ako Auto Union, Mercedes-Benz a Alfa Romeo a tie tvorili celé štartovné pole. Jazdilo napríklad šesť áut Auto Union a šesť Mercedesov," dodal nedávno v Londýne Surtees, ktorý bol v roku 1964 s Ferrari majstrom sveta.
Talianske a nemecké tímy predvojnových čias boli významne podporované svojimi fašistickými režimami, ktoré využívali automobilový šport na propagandistické účely. Avšak aj po vojne mali veľké tímy možnosť nasadzovať do pretekov viac áut, ako je to teraz. Napríklad v roku 1960 štartovali na Veľkej cene Talianska štyri vozy Ferrari a Surtees v tom roku debutoval v stajni Lotus legendárneho Colina Chapmana ako jeho tretí jazdec.
Laudov pohľad
Lauda zasa začínal v roku 1973 ako tretí jazdec stajne BRM. Aj tento majster sveta z Rakúska, ktorý v poslednom čase pôsobil ako poradca Ferrari a šéf tímu Jaguar, si myslí, že menej by v tomto prípade mohlo znamenať viac a menej tímov by mohlo ponúknuť väčšiu šou: "Ak by niektoré z tímov skončili a Bernie (Ecclestone - pozn. red.) by využil Concordskú dohodu k tomu, aby umožnil veľkým tímom jazdiť s tromi autami, bol by to prvý krok z mizérie, v ktorej sa teraz nachádzame. Mizériou myslím to, že záujem o formulu 1 momentálne klesá. Keby tímy mohli mať po tri vozidlá, mali by sme omhoho vyrovnanejšiu súťaž ako je to v súčasnosti s Jaguarom, Minardim a Jordanom," povedal po Veľkej cene Číny majster sveta z rokov 1975, 1977 a 1984.
Možnosť vidieť na stupni víťazov troch jazdcov Ferrari nepôsobí síce po tohtoročnej sezóne pre väčšinu ľudí ako oživenie pretekov, Lauda však vidí pozitívne aspekty: "Prinajmenšom by dostali šancu aj ďalší jazdci a možno by sa objavili noví blázniví chlapci," povedal.