Už predtým, ako šachovnicová vlajka ukončila včerajšiu Veľkú cenu Brazílie a s ňou aj celú sezónu (preteky sa skončili po uzávierke tejto strany), bolo jasné, že motoristický šport sa bude musieť vyrovnať so zvláštnym rokom. V Interlagose ostalo zodpovedať jedinú otázku: vyhrá Ferrari 15 alebo 16 z celkového počtu 18 veľkých cien? Výsledok, ktorý už nič nezmení na absolútnej nadvláde, ktorú v F1 demonštrovalo.
Chybné odhady
Kto by si bol na začiatku roka pomyslel, že niekdajšie majstrovské tímy Mclaren a Williams podporované chýrnymi nemeckými automobilkami Mercedes a BMW sa zmôžu len na boj o štvrté miesto v Pohári konštruktérov?
A podceňovaný BAR s Jasonom Buttonom v kokpite bude jediným vážnejším súperom Ferrari v boji o pódiové umiestnenia?
Mal to byť rok, v ktorom starnúci Schumacher ustúpi zo slávy a prenechá pozície Kimimu Räikkönenovi či niekomu z dalších jazdcov hladných po úspechoch.
V roku 2003 musel Schumacher najmä ku koncu sezóny o titul hodne bojovať. Ozývali sa hlasy, že je už za zenitom a špekulovalo sa aj o možnom okamžitom ukončení kariéry. Dokonca i samotný Bernie Ecclestone tipoval, že objav minulej sezóny Räikkönen sa čoskoro stane najmladším majstrom sveta.
McLaren a Williams ťažko zbrojili do útoku a spolu s Renaultom a BAR sľubovali jeden z najtesneších bojov o titul za posledné roky.
Červená dominancia
Z očakávanej vyrovnanej a zaujímavej súťaže napokon veľa nebolo. Schumacher a jeho brazílsky kolega Barichello ušli zvyšku súťažného poľa hneď od štartu úvodných pretekov v Austrálii a keď Michael zvíťazil aj Malajzii, Bahrajne, Imole a Španielsku, začala byť pred pretekmi v Monaku oprávnenou otázka, či nebodaj nebude vyhrávať až do konca roka. Jeden z britských žurnalistov dokonca vyhlásil, že ak McLaren vyhrá nejaké preteky, tak obehne nahý okolo dráhy v Silverstone, čo sa mu neskôr stalo osudným po Räikkönenovom víťazstve v belgickom Spa.
Prerušenie v Monaku
Schumacherovo spanilé putovanie sezónou ukončilo až Monte Carle. Monako sa stalo korisťou Renaultu a Jarna Trullliho, ktorý na legendárnom mestskom okruhu triumfoval pozoruhodným víťazstvom z pole position. Michaelova monacká jazda sa po bizardnej kolízii s Montoyom v tuneli skončila na troch kolesách, ale ďalších sedem pretekov už opäť vyhral.
Keď sa už na stupňoch víťazov veľa zmien nedialo, vzruch bolo treba hľadať inde.
Trulli sa po skvelom výsledku v Monte Carle rozkmotril so šéfom svojho tímu Flaviom Briatorem a na konci sezóny už jazdil namiesto Panisa za Toyotu. Mladší Schumacher havaroval v Indianapolise a vynechal šesť pretekov. BAR a Williams sa pohádali o Buttona a bývalý majster sveta Jacques Villeneuve ohlásil návrat v tíme Renault. No a ešte Ford: ten sa rozlúčil s celou formulou. Napospas osudu ponechal svoj tím Jaguar aj Jordan a Minardi, ktoré používali jeho motory Cosworth.
Ďalší vývoj F1 je nejasný, ale jedno je isté: ak bude aj ďalší ročník taký jednotvárny ako tento, nepobaví už ani fanúšikov Schumachera a Ferrari.
Autor: JOZEF BIELIK