Autor článku Christoph Thanei uvádza, že po roku 1989 platilo na Slovensku, rovnako ako v iných exkomunistických krajinách, že "všetko západné je lepšie". Coca Cola vytlačila "staré" nápoje na okraj trhu a na americké akčné filmy stáli mladí pred pokladňami kín v dlhých radoch, ako ich rodičia predtým na mäso. A len veľké cenové rozdiely spôsobili, že na trhu s automobilmi si západné značky hneď neporadili so starými škodovkami.
Autor hovorí, že slovenskí spotrebitelia sa vracajú k tradičným domácim potravinárskym produktom, ktoré sú podľa neho jedným z nástrojov upevňovania národnej identity. "Vinea sa stala znovu národným kultovým nápojom," napísal. A aj tradičná česko-slovenská kofola dostáva čoraz častejšie prednosť pred západnou Coca Colou. A hoci takmer všetky slovenské pivovary sú v rukách zahraničných koncernov, stále predávajú tradičné slovenské značky. (tasr)