"Tento rozsudok zakladá dôležitý všeobecný precedens v hlasových telefónnych službách - máte právo vidieť jednotlivé hovory, za ktoré platíte, a nemusíte za to extra platiť," komentoval rozhodnutie súdu európsky komisár pre informatiku Olli Rehn. Rozsudok podľa Európskej komisie posilňuje práva zákazníka.
Rakúski používatelia pevných liniek podľa komisie nedostávajú výpisy s dostatočnými detailmi, aby si mohli skontrolovať jednotlivé hovory. Z telefónnych účtov zasielaných v Rakúsku tak ľudia môžu len dedukovať, koľkokrát volali a za koľko, zdôraznil súd. Zúčtovací systém, ktorý ukazuje len počet hovorov, celkový počet pretelefonovaných jednotiek a cenu za hovory tak neumožňuje overenie a kontrolu účtovania vo verejných telefónnych sieťach, ako to požaduje direktíva Európskej únie.
Rakúsko okrem iného na súde neuspelo s argumentom, že pre ochranu súkromia nemôžu byť detailné výpisy ponúknuté ľuďom za rozumné tarify. Podľa súdu neboli dostatočne silné ani názory, ktoré sa týkali možného porušovania zákona na ochranu informácií.
Za výpisy hovorov uskutočnených cez pevnú linku platia aj občania Slovenska. Slovak Telecom si za podrobný výpis zasielaný poštou spolu s faktúrou účtuje mesačne 33 korún bez dane z pridanej hodnoty. Pri zasielaní výpisu cez internet je poplatok 22 korún bez DPH.
V susednej Českej republike sú výpisy cez internet zadarmo, ale za rozpis hovorov doručený poštou v rámci mesačného vyúčtovania zákazník zaplatí od 50 českých korún.
(čtk, ij)