a jednu bratislavskú priemyslovku.
Kým Francúzi si myslia, že to majú byť pedagógovia týchto priemysloviek, zástupcovia krajskej samosprávy to odmietajú. Obe strany zatiaľ text dohody pripomienkujú. "Učitelia majú vyučovaciu povinnosť, ktorá im zaberá podstatnú časť pracovného dňa. Pre súkromnú spoločnosť by mohli robiť lektorov iba po vyučovaní, no Francúzi ich chcú zapojiť do tohto procesu počas celého dňa," povedal vedúci odboru školstva Trnavského samosprávneho kraja Štefan Murárik.
"Aj keď je rekvalifikácia zamestnancov pre PSA v súlade so záujmom vlády, tento problém musíme riešiť v rámci platnej legislatívy," dodal Murárik.
Priemyslovky, ktoré by mali získať akreditáciu od ministerstva školstva, už majú na školenie vyčlenené a stavebne upravené miestnosti. Sú v nich počítačové učebne a učebne praktického výcviku vybavené automatickými výrobnými linkami. Táto technológia stála francúzsku stranu 40 miliónov korún.
Deväť miestností na školenie robotníckych profesií je v Strednej priemyselnej škole dopravnej v Trnave. Do roku 2007 sa v nej má zrekvalifikovať 2 400 ľudí, na čo bude dohliadať francúzsky tím. Ako uviedol riaditeľ priemyslovky Anton Talač, rekvalifikácie bude neskôr škola robiť sama na základe komerčnej objednávky automobilky.
Výroba sa v PSA začne v januári 2006 s 2 260 zamestnancami, ktorých počet sa do konca roka zvýši na 3 600. Skúšobnú prevádzku spustí už v budúcom roku. (bej)