24-hodinové podiely Dvojky STV (5,7 percenta) či TA3 (1 percento) sa v podstate oproti denníčkovým prieskumom agentúry Visio či oproti výskumu STV nezmenili. Markíza však oproti prieskumu "svojej" agentúry Visio stratila až 8 percent, prieskum Slovenskej televízie jej dával len asi o 3 percentá viac.
Jednotka STV mala najvyšší podiel podľa peoplemetrov 22,5 percenta v piatok, a najnižší 17,2 percenta v nedeľu, čo približne zodpovedá rozptylu odhadov Visio (19,9 percenta) i prieskumu STV (22,83 percenta).
JOJ mala okolo 13,5 percenta, čo približne zodpovedalo poslednému údaju agentúry Visio. Prieskum STV jej "pridával" asi 2,5 percenta.
Zmeny na trhu televízií budú veľmi podrobne sledovať predovšetkým reklamné agentúry. "Stratégia nákupu reklamy sa bude určite riadiť výsledkami peoplemetrových meraní," povedal Vladimír Vokál, riaditeľ agentúry Unimedia, jednej z najväčších na Slovensku. "Pre celý trh by mali peoplemetre priniesť väčšiu prehľadnosť a odlíšenie nákupu profesionálnych nákupných agentúr od 'sezónnych hráčov'."
Zástupcovia firmy PMT, ktorá prieskum pripravuje, sa mali včera rozhodnúť, v akom rozsahu budú sprístupňovať ďalšie údaje verejnosti. (zu)
Zaujímavosti o peoplemetroch
Každý člen domácnosti zaradenej do peoplemetrového merania má vlastné identifikačné tlačidlo, ktorým sa musí prihlásiť a pri odchode z miestnosti zas odhlasiť. Prihlásiť by sa mali aj návštevy sledujúce televízny príjimač spolu s domácimi. Na základe výzvy "Hlasuj" môžu diváci aj ohodnotiť reláciu, ktorú sledujú.
Budúcnosť pooplemetrového merania bude pravdepodobne patriť novej generácii meračov tzv. osobným peoplemetrom, ktoré nie sú viazané na domácnosť, ale respondent ich nosí stále so sebou. PPM (prenosné osobné peoplemetre) sa nedávno zaviedli v Kanade, testujú sa v USA, Veľkej Británii i v Belgicku. (zu)