Peoplemetre ukázali to, čo sa očakávalo

Víkendové výsledky peoplemetrového merania sledovanosti televízii ukázali, že staré prieskumy pridávali isté percentá silnejším televíziám. Diváci zo vzorky do denníčkov často nezaznamenali, že prepínali aj na inú televíziu.

24-hodinové podiely Dvojky STV (5,7 percenta) či TA3 (1 percento) sa v podstate oproti denníčkovým prieskumom agentúry Visio či oproti výskumu STV nezmenili. Markíza však oproti prieskumu "svojej" agentúry Visio stratila až 8 percent, prieskum Slovenskej televízie jej dával len asi o 3 percentá viac.

Jednotka STV mala najvyšší podiel podľa peoplemetrov 22,5 percenta v piatok, a najnižší 17,2 percenta v nedeľu, čo približne zodpovedá rozptylu odhadov Visio (19,9 percenta) i prieskumu STV (22,83 percenta).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

JOJ mala okolo 13,5 percenta, čo približne zodpovedalo poslednému údaju agentúry Visio. Prieskum STV jej "pridával" asi 2,5 percenta.

Zmeny na trhu televízií budú veľmi podrobne sledovať predovšetkým reklamné agentúry. "Stratégia nákupu reklamy sa bude určite riadiť výsledkami peoplemetrových meraní," povedal Vladimír Vokál, riaditeľ agentúry Unimedia, jednej z najväčších na Slovensku. "Pre celý trh by mali peoplemetre priniesť väčšiu prehľadnosť a odlíšenie nákupu profesionálnych nákupných agentúr od 'sezónnych hráčov'."

Zástupcovia firmy PMT, ktorá prieskum pripravuje, sa mali včera rozhodnúť, v akom rozsahu budú sprístupňovať ďalšie údaje verejnosti. (zu)

Zaujímavosti o peoplemetroch

Každý člen domácnosti zaradenej do peoplemetrového merania má vlastné identifikačné tlačidlo, ktorým sa musí prihlásiť a pri odchode z miestnosti zas odhlasiť. Prihlásiť by sa mali aj návštevy sledujúce televízny príjimač spolu s domácimi. Na základe výzvy "Hlasuj" môžu diváci aj ohodnotiť reláciu, ktorú sledujú.

SkryťVypnúť reklamu

Budúcnosť pooplemetrového merania bude pravdepodobne patriť novej generácii meračov tzv. osobným peoplemetrom, ktoré nie sú viazané na domácnosť, ale respondent ich nosí stále so sebou. PPM (prenosné osobné peoplemetre) sa nedávno zaviedli v Kanade, testujú sa v USA, Veľkej Británii i v Belgicku. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 722
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 675
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 700
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 691
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 263
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 221
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 299
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu