Slováci sledujú viac televíznych kanálov ako Česi

BRATISLAVA - Konkurencia televíznych kanálov je už dnes na Slovensku vyššia ako v Česku. Ukazuje sa, že komerčná televízia Nova vládne českému televíznemu trhu jednoznačnejšie ako Markíza slovenskému.

Nova má podľa meraní ATO Mediaresearch z minulého týždňa v Česku takmer 42,5-percentný podiel na diváckom trhu, ak berieme do úvahy programy odvysielané cez celý pracovný týždeň. V hlavnom vysielacom čase sa podiel Novy zvyšuje až na 44 percent. Podiel Markízy na slovenskom trhu je teda o 8 - 10 desať percent menší - podľa najnovších peoplemetrových meraní sa Markíza cez víkend pohybovala v priemere okolo 33 percent.

V Česku o diváka súťaží menej, ale silnejších programov. Na druhom mieste je prvý okruh Českej televízie - dosahuje až 24-percentný podiel. Slovenská jednotka mala cez víkend priemer vyše 19 percent. Události ČT 1 majú až 22-percentnú sledovanosť, kým Správy STV len okolo 14 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhá najsledovanejšia komerčná televízia - Prima - v Česku na treťom mieste prekračuje dnes hranicu 22-percentnej sledovanosti, je teda na tom lepšie ako jej obdoba na Slovensku. Televízia JOJ dosiahla priemerný víkendový podiel okolo 13,5 percenta.

Druhý program ČT získava okolo 7 percent, pričom druhý program STV cez víkend - aj vďaka športovým programom - získal 5,7 percenta.

Všetky ostatné televízie majú v Česku sledovanosť len čosi vyše 6 percent. Tento údaj sa výrazne odlišuje od situácie na Slovensku, kde takmer 28 percent ľudí u nás sleduje nejakú zahraničnú televíziu - a to práve predovšetkým české stanice. Tie majú u nás podiel 11,1 - 13,7 percenta, maďarské dosahujú významných 8 percent, čo je primerané pomeru našich občanov maďarskej národnosti. Sledovanosť iných televízií dosiahla u nás až 8,2 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

V Čechách začali s ostrými peoplemetrovými prieskumami v apríli 2002 na vzorke viac ako 1200 domácností. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 674
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 697
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 687
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 262
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 220
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu