Nova má podľa meraní ATO Mediaresearch z minulého týždňa v Česku takmer 42,5-percentný podiel na diváckom trhu, ak berieme do úvahy programy odvysielané cez celý pracovný týždeň. V hlavnom vysielacom čase sa podiel Novy zvyšuje až na 44 percent. Podiel Markízy na slovenskom trhu je teda o 8 - 10 desať percent menší - podľa najnovších peoplemetrových meraní sa Markíza cez víkend pohybovala v priemere okolo 33 percent.
V Česku o diváka súťaží menej, ale silnejších programov. Na druhom mieste je prvý okruh Českej televízie - dosahuje až 24-percentný podiel. Slovenská jednotka mala cez víkend priemer vyše 19 percent. Události ČT 1 majú až 22-percentnú sledovanosť, kým Správy STV len okolo 14 percent.
Druhá najsledovanejšia komerčná televízia - Prima - v Česku na treťom mieste prekračuje dnes hranicu 22-percentnej sledovanosti, je teda na tom lepšie ako jej obdoba na Slovensku. Televízia JOJ dosiahla priemerný víkendový podiel okolo 13,5 percenta.
Druhý program ČT získava okolo 7 percent, pričom druhý program STV cez víkend - aj vďaka športovým programom - získal 5,7 percenta.
Všetky ostatné televízie majú v Česku sledovanosť len čosi vyše 6 percent. Tento údaj sa výrazne odlišuje od situácie na Slovensku, kde takmer 28 percent ľudí u nás sleduje nejakú zahraničnú televíziu - a to práve predovšetkým české stanice. Tie majú u nás podiel 11,1 - 13,7 percenta, maďarské dosahujú významných 8 percent, čo je primerané pomeru našich občanov maďarskej národnosti. Sledovanosť iných televízií dosiahla u nás až 8,2 percenta.
V Čechách začali s ostrými peoplemetrovými prieskumami v apríli 2002 na vzorke viac ako 1200 domácností. (zu)