Televízie cez víkend zviedli ostrý súboj a nasadili to najlepšie, čo mohli. Markíza vysielala v sobotu novú súťažnú šou 300 hrmených a po nej Training day, Jednotka si trúfla na Ľud verzus Larry Flynt, na Dvojke bol Obchod na korze a JOJ bodovala Dievčaťom za milión.
Prvé výsleky peoplemetrového merania však poradie nezmenili: najsledovanejšou zostala Markíza s podielom okolo 33 percent, za ňou STV (priemerne 20 percent) a JOJ (priemerne vyše 13 percent). Sledované sú aj české televízie (okolo 12 percent). Všetci zástupcovia slovenských televízií vyjadrili opatrnú spokojnosť či mierny optimizmus.
Vedúca analýz programov Markízy Katarína Rimóczyová povedala, že hoci celkový počet divákov klesol, dôležité je, že spresnili údaje, ktoré pôvodné denníčkové záznamy nemohli zachytiť. "Peoplemetre merajú aj takzvanú prerušovanú sledovanosť," teda "okamžité prepínanie" programov.
Rimóczyová nemá nateraz veľkú obavu zo zmeny správania reklamných agentúr a upozorňuje, že "potrebujeme poznať aspoň niekoľkotýždňové údaje na to, aby sme mohli relevantne hovoriť o tendenciách". Treba napríklad počkať aj na výsledky z prvých pracovných dní. (zu)