Napriek urodzenému pôvodu to bol milý a priateľský chlapec. Jeho čeština mala len veľmi slabý prízvuk, hovoria spolužiaci aj pedagógovia. "Zapadol medzi ostatných, nepokazil žiaden žart," približuje roky na konzervatóriu Markéta Kytýřová, ktorá študovala o ročník vyššie.
Ako malého chlapca Sihamoniho očaril balet v Paríži a Československo mu umožnilo klasický tanec študovať. V Prahe vyrastal na kambodžskom veľvyslanectve od deviatich rokov bez rodičov, pricestoval v roku 1962. Už od desiatich rokov chodil do prípravky baletu Národného divadla.
Politika ho nezaujímala. Zaujímal sa o tanec a hudbu. "Útly, drobný, nijaký veľký tanečník," spomína Brodská. "Bol však veľmi zvedavý, spoľahlivý, všetko chcel vedieť a všetkému porozumieť."
AMU absolvoval v roku 1975 diplomovou prácou Použitie klasického európskeho tanca v kambodžskej kultúre. "V Československu sa cítil slobodný a bol veľmi vďačný, že tu môže chodiť do školy." V Kambodži bol v čase jeho vysokoškolských štúdii chaos, v roku 1975 nastupovali k moci Červení Khméri.
V najhorších chvíľach, keď bol väzňom Khmérov, ktorí mu spálili jeho obľúbené české knihy vrátane Babičky, si vraj spieval české ľudovky. Do Československa sa niekoľkokrát vrátil aj po roku 1989. (mch)