Rozhlasová rada debatovala o citátoch z reklamnej kampane

BRATISLAVA - Rozhlasová rada na včerajšom zasadaní diskutovala o nedávnej printovej kampani na Rádio Slovensko, ktorá obsahovala aj výrok "Na Slovensku po slovensky". SMK vyhlásila, že tento výrok šíri nenávisť a intoleranciu a traja vysokí funkcionári ..

BRATISLAVA - Rozhlasová rada na včerajšom zasadaní diskutovala o nedávnej printovej kampani na Rádio Slovensko, ktorá obsahovala aj výrok "Na Slovensku po slovensky". SMK vyhlásila, že tento výrok šíri nenávisť a intoleranciu a traja vysokí funkcionári SMK napísali rade list.

Generálny riaditeľ rozhlasu Jaroslav Rezník vysvetlil, že autori kampane si vyberali vety všeobecne známych osôb, ktoré obsahovali slovo Slovensko. Ich citáty mali dostávať nový význam a tak mali osloviť rôzne cieľové skupiny poslucháčov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rezník pripomenul, že SMK reagovala až po štvrtom uverejnení reklamy v dvoch celoplošných denníkoch. On sám použil sporný slogan s čistým svedomím, lebo "ak niekto urobil v mediálnej oblasti niečo pre menšiny, bol to práve Slovenský rozhlas".

Podľa člena rady Petra Michalicu kampaň mala vynikajúci nadhľad a mnohé reklamné agentúry by si pri nej "oblízali prsty". Kveta Škvarková naopak citovala názory, že ide o cynickú recesiu.

Peter Juščák zasa upozornil, že každá reklama pracuje so symbolmi, pričom symbol, ktorý si zvolil rozhlas, bol už dvakrát poškodený. Jeho zaradenie teda nepovažoval za vhodné, podobne ako by nepoužil symbol kosáka a kladiva.

Aj Mária Hlucháňová by použitie citátu stokrát zvážila a zároveň poukázala aj na autorsko-právny aspekt kauzy. Rozhlas si ani v jednom prípade nevyžiadal súhlas citovaných žijúcich osôb.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší slogan "To Slovensko naše dosiaľ tvrdo spalo" mohol podľa predsedu rady Michala Dzurjanina zasa uraziť pracovníkov rozhlasu. Preto navrhol uznesenie, že nie je vhodné, aby v reklamných kampaniach SRo používal citáty, ktoré vyvolávajú emócie smerujúce k spoločenskej neznášanlivosti.

Rada o uznesení nehlasovala, lebo už na to nezvýšil čas. K problému sa vráti v novembri a bude sa zaoberať aj rozhodnutím Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu, ktorá má o sťažnosti SMK rokovať už dnes. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu