Medzinárodná manažérska súťaž Global Management Challenge Euromanager odštartovala svoj tretí ročník na Slovensku.
Už tretí rok vás informujeme o medzinárodnej manažérskej súťaži Global Management Challenge Euromanager. Počas svojej 25 ročnej existencie súťaž oslovila už viac ako 270 000 študentov, podnikateľov i manažérov z celého sveta. GMC Euromanager je najväčší projekt na svete v oblasti simulácie stratégie riadenia spoločnosti na trhoch Európskej únie a NAFTA.
O zhodnotenie doterajšej účasti zástupcov Slovenska sme na prahu nového ročníka Euromanagera požiadali manažérku spoločnosti Recruitment International, ktorá tento projekt v Slovenskej republike organizuje, SILVIU KOTÚČOVÚ.
Slovensko sa do tohto projektu zapojilo až v roku 2002. Aká je doterajšia bilancia?
"Tímy reprezentujúce Slovenskú republiku v silnej medzinárodnej konkurencii krajín Európskej únie, Číny, Indie, Singapuru a ďalších, obstáli na slušnej úrovni. Prvá naša účasť na svetovom finále bola v Macau a dobrému umiestneniu nášho tímu z Fakulty managementu Univerzity Komenského nezabránili ani problémy spojené s aklimatizáciou. Ďalší študentský tím z Ekonomickej univerzity v Bratislave koncom marca tohto roku reprezentoval Slovenskú republiku na portugalskom ostrove Madeira. A dôležité je aj to, že zatiaľ čo Slovensko vždy reprezentovali študenti alebo čerství absolventi, Francúzsko, Nemecko či Indiu zastupovali manažérske tímy zo špičkových firiem."
V akej atmosfére prebiehalo medzinárodné finále?
"V oboch prípadoch bola vlastná súťaž zorganizovaná skutočne perfektne a navyše bola doplnená spoločenskými a sprievodnými akciami na vysokej úrovni. Tak napríklad v Macau nás zaujalo pozvanie najvyššieho predstaviteľa tejto zvláštnej administratívnej zóny Číny a prekvapil nás aj veľký záujem médií o túto súťaž. Finále na Madeire sa zase vyznačovalo novou organizáciou. Vzhľadom na veľký počet zúčastnených krajín bolo po prvý krát zorganizované semifinále, z neho potom ďalej postupovalo najlepších 8 zemí do finále."
Čo prináša zapojenie do súťaže jej účastníkom?
"Je to výborná príležitosť na overenie svojich znalostí a skúseností v domácom i medzinárodnom konkurenčnom prostredí. Súťaž je i možnosťou vyskúšať si pozíciu manažéra vo firme a riadiť všetky jej aktivity. Skrátka naučiť sa niečo nové. Úspešní absolventi súťaže sa môžu pochváliť dlhodobými stážami v Nemecku, Veľkej Británii či USA. A úzka previazanosť firemného a študentského prostredia formou patronátu firiem nad pridelenými tímami navyše umožňuje študentom získať cenné skúsenosti z praktického života."
Majú firmy záujem zúčastniť sa súťaže?
"Som toho názoru, že si spoločnosti stále viac uvedomujú prínosy súťaže pre oblasť PR, marketingu, náboru a tiež ako školiaci mechanizmus. Poskytnutie patronátu študentským tímom po celú dobu súťaže im umožňuje ich monitorovanie a lepšie poznanie i v neformálnych situáciách, keď sa slabiny prejavia omnoho viac než na vstupnom prijímacom pohovore. Aj preto pravdepodobne mnohým účastníkom firmy ponúkli zamestnanie - bolo to logické vyústenie ich vzájomnej spolupráce v súťaži. Firmy tiež využívajú GMC Euromanagera ako súčasť svojich školiacich programov a posielajú do súťaže aj svojich zamestnancov v stále väčšej miere."
Dokedy je možné prihlásiť sa do súťaže?
"Uzávierka registrácie pre 3-5 členné tímy je do 10. novembra 2004 na www.euromanager.sk."
Spolupráca s univerzitami aj firmami v rámci projektu je možná i po tomto termíne.