Vodiči si už začali prezúvať zimné pneumatiky

Predajcovia pneumatík a pneuservisy už zverejnili ceny zimných pneumatík. "Ešte nie je taká zima, aby bolo treba prezúvať zimné pneumatiky, ale po skúsenostiach z minulých rokov ľudia radšej prídu skôr," hovorí technik bratislavského pneuservisu, kde ...

Česká firma Barum robila test brzdnej dráhy na snehu. Neuvádza síce typ pneumatík pri teste, ani typ auta, ani údaj, či auto malo napríklad ABS, ale Barumu vyšiel výsledok, že pri rýchlosti 50 kilometrov za hodinu bola brzdná dráha auta so zimnými pneumatikami o osem metrov kratšia ako brzdná dráha auta s letnými pneumatikami. Na ľade skúšali brzdnú dráhu pri rýchlosti 30 kilometrov za hodinu. Auto so zimnými pneumatikami zabrzdilo o jedenásť metrov skôr ako auto s letnými. FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Predajcovia pneumatík a pneuservisy už zverejnili ceny zimných pneumatík. "Ešte nie je taká zima, aby bolo treba prezúvať zimné pneumatiky, ale po skúsenostiach z minulých rokov ľudia radšej prídu skôr," hovorí technik bratislavského pneuservisu, kde už včera mali plno zákazníkov. Po minuloročných skúsenostiach sa vodiči s prezúvaním pneumatík radšej ponáhľajú, aby nemuseli na výmenu čakať aj niekoľko dní.

Ceny zimných pneumatík sa oproti vlaňajšku nehýbali nijako významne, niektoré išli hore o desať-dvadsať korún.

Väčšie servisy a predajne ponúkajú aj možnosť úschovy letných pneumatík. Uschovanie českých a slovenských pneumatík obyčajne stojí od 500 do 800 korún (za celú sadu), uschovanie zahraničných do 900 korún. Ceny sa zvyšujú zhruba o sto korún v prípade, že pneumatiky sú na diskoch. Samotná výmena pneumatík z jedného disku na druhý stojí od 300 do 500 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Pri kupovaní zimných pneumatík je dobré opýtať sa, či nejde o výbehový typ dezénu. Vodičovi môže byť teoreticky jedno, či sa výroba nejakého dezénu už končí, ale problém by mohol nastať, keby dostal defekt, aký sa už nedá opraviť, alebo by roztrhlo pneumatiku. Rovnakú pneumatiku by už nemusel v predajni nájsť. Na jednej náprave musí byť na oboch kolesách rovnaký dezén.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 688
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 470
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 464
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 458
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 564
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 998
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu