Česká firma Barum robila test brzdnej dráhy na snehu. Neuvádza síce typ pneumatík pri teste, ani typ auta, ani údaj, či auto malo napríklad ABS, ale Barumu vyšiel výsledok, že pri rýchlosti 50 kilometrov za hodinu bola brzdná dráha auta so zimnými pneumatikami o osem metrov kratšia ako brzdná dráha auta s letnými pneumatikami. Na ľade skúšali brzdnú dráhu pri rýchlosti 30 kilometrov za hodinu. Auto so zimnými pneumatikami zabrzdilo o jedenásť metrov skôr ako auto s letnými. FOTO - ARCHÍV SME
Predajcovia pneumatík a pneuservisy už zverejnili ceny zimných pneumatík. "Ešte nie je taká zima, aby bolo treba prezúvať zimné pneumatiky, ale po skúsenostiach z minulých rokov ľudia radšej prídu skôr," hovorí technik bratislavského pneuservisu, kde už včera mali plno zákazníkov. Po minuloročných skúsenostiach sa vodiči s prezúvaním pneumatík radšej ponáhľajú, aby nemuseli na výmenu čakať aj niekoľko dní.
Ceny zimných pneumatík sa oproti vlaňajšku nehýbali nijako významne, niektoré išli hore o desať-dvadsať korún.
Väčšie servisy a predajne ponúkajú aj možnosť úschovy letných pneumatík. Uschovanie českých a slovenských pneumatík obyčajne stojí od 500 do 800 korún (za celú sadu), uschovanie zahraničných do 900 korún. Ceny sa zvyšujú zhruba o sto korún v prípade, že pneumatiky sú na diskoch. Samotná výmena pneumatík z jedného disku na druhý stojí od 300 do 500 korún.
Pri kupovaní zimných pneumatík je dobré opýtať sa, či nejde o výbehový typ dezénu. Vodičovi môže byť teoreticky jedno, či sa výroba nejakého dezénu už končí, ale problém by mohol nastať, keby dostal defekt, aký sa už nedá opraviť, alebo by roztrhlo pneumatiku. Rovnakú pneumatiku by už nemusel v predajni nájsť. Na jednej náprave musí byť na oboch kolesách rovnaký dezén.