Za výber bol zodpovedný minister dopravy Pavol Prokopovič (SDKÚ). Jeho hovorca Tomáš Šarluška odmietol, že by ministerstvo dosadzovalo straníckych kandidátov a "boli vymenovaní na základe ich manažérskej skúsenosti".
Poslanec Slobodného fóra Branislav Opaterný takéto zdôvodnenie predpokladal. "V každom prípade je zvláštne, že tí najlepší boli nominanti SDKÚ," povedal.
Pavol Minárik z KDH sa obmedzil na vetu, že rozhodol minister dopravy a on "bude niesť zodpovednosť za to, aké budú výsledky Slovenskej pošty". Podobne reagoval aj Jirko Malchárek z ANO.
Predseda SMK Béla Bugár nemal dostatočné informácie. "Ak je to tak, ľutujem, že k niečomu takému došlo, lebo to nesvedčí o tom, že je všetko v poriadku," povedal. Pripomenul dohodu, podľa ktorej by mali mať strany vo významných podnikoch rovnomerné zastúpenie. Krížová kontrola by mala zabezpečiť dostatočnú transparentnosť vzťahov. "Ak bola takáto dohoda, tak to mali dodržať aj pri tomto podniku, Slovenskej pošte," myslí si Bugár.
Premiér Dzurinda (SDKÚ) už počas svojej prvej vlády avizoval, že je vôľa vypustiť v koaličnej dohode článok, ktorý v "náznakoch hovorí, že sa môžu politicky obsadzovať aj iné ako politické funkcie". Bola to reakcia na vážne spory vnútri vtedajšej koalície, ktoré vznikli pri odvolávaní Štefana Košovana, nominanta SDĽ, z čela Slovenských elektrární.
(rp, sp)