ra dopravy Pavla Prokopoviča a protestovať pred Úradom vlády.
Návrh zákona podľa nich preferuje veľké autoškoly a na malé bude mať likvidačný dopad. Podľa predsedu Združenia autoškôl Žiliny a okolia Adama Lokaja vo vládou schválenom návrhu zákona nie sú zapracované pripomienky súkromných autoškôl a len sčasti je tam zapracovaných sedem pripomienok Protimonopolného úradu. Každá autoškola musí mať podľa návrhu zákona vlastné, neprenajaté učebne a tiež vlastný elektronický trenažér. Cena trenažéru sa pohybuje okolo milióna korún, pritom nikde v Európe nie je jeho použitie na výcvik povinné. Malé autoškoly argumentujú, že nákup učební či trenažérov do osobného majetku nijako nezlepší kvalitu výcviku, naopak, veľa menších autoškôl zlikviduje, čo v konečnom dôsledku prinesie menšiu konkurenciu medzi autoškolami.
Návrh zákona podľa Lokaja nahráva veľkým autoškolám, ktoré vznikli z bývalých zväzarmovských štátnych autoškôl. "Minister tvrdí, že zákon je dobrý, a ani nevie, čo tam je," povedal.
Predbežný termín protestného zhromaždenia je 30. november. V Žiline sa zišlo približne 200 majiteľov autoškôl. (sita, tasr)