"Keby som mal kupovať auto napríklad za 350-tisíc, určite by som nekupoval sedem-osemročné auto, aj keby išlo o peknú limuzínu. Kupujúci nemá žiadnu garanciu, nevie, aká je minulosť auta," hovorí Malchárek.
"Možno je také auto 'imidžovejšie', väčšie, ako nové za tú istú cenu, ale podľa mňa ide o zlú cestu. V nových autách sú najmodernejšie technológie."
Cena za opravu prípadnej poruchy staršieho auta sa podľa neho môže vyšplhať aj do výšky tretiny kúpnej ceny, kým nové auto má na poruchy záruku.
"Aj keď človek nemá dosť peňazí, mal by kupovať čo najmladšie, prípadne úplne nové s využitím lízingu," hovorí Malchárek.
Ojazdené autá z dovozu by však mali po novom roku ešte zlacnieť, pretože sa zrušia dovozné poplatky.
Dnes sa za dovezenie ojazdeného auta zo zahraničia podľa jeho veku platí od 10- do 50-tisíc korún. Poplatok musí Slovensko zrušiť, v únii totiž platí slobodný pohyb tovaru a vysoké poplatky za dovoz ho obmedzujú.