"V júni som v Břeclavi kupovala nový Fiat. V Česku bolo vtedy lacnejšie, ako u nás," hovorí Miriam Zajačková. Po kúpe auta musela ísť na mestský úrad v Břeclavi, kde vydávajú technický preukaz. Potom sa vrátila na Slovensko, kde uzatvorila povinné poistenie a znova do Břeclavi. "Ukázala som zmluvu, že auto je poistené a na mestskom úrade mi vydali číslo aj technický preukaz."
Auto Miriam Zajačková zaplatila v predajni bez DPH, ale do siedmich dní musela podať daňové priznanie na Slovensku a zaplatiť slovenskú DPH. "Okrem toho som na Slovensku v našom meste išla na mestský úrad, kde mi dali potvrdenie o nespôsobilosti používať vozidlo. S týmto potvrdením som musela ísť na STK. Zaplatila som dvetisíc korún, aby urobili kontrolu na úplne novom aute," hovorí.
Problém nastal, keď jej pri kontrole povedali, že v českom technickom preukaze nie je rok výroby auta. Hoci auto bolo úplne nové, musela ísť k slovenskému zástupcovi Fiatu, kde najskôr pýtali za potvrdenie päťtisíc korún, neskôr jej však poplatok odpustili.
"V STK mi údaje o roku výroby doplnili a išla som na mestský úrad v našom meste. Asi dva dni trvalo, kým mi vystavili slovenský technický preukaz, za čo pýtali dvetisíc korún. Policajti mi za ďalších dvetisíc vydali značky." Prihlásenie nového dovezeného auta ju teda vyšlo na šesťtisíc korún.
"Auto napriek tomu vyšlo vtedy lacnejšie, ale vybavovanie trvalo veľmi dlho, bolo to otravné. V Břeclavi však kupovali autá aj ďalší Slováci. Z predajne mi neskôr telefonovali, čo všetko som si musela vybavovať na Slovensku, aby to vysvetlili ďalším zákazníkom," hovorí Miriam Zajačková.