Prečo si ministerstvo dopravy do predstavenstva pošty vybralo práve vás?
"Moja profesijná kariéra je manažérskeho charakteru. Práve pošta, ktorá prechádza transformáciou, si vyžaduje nové pohľady a iný manažérsky prístup."
Ste členom SDKÚ. Nemyslíte si, že vaša nominácia je politická, keďže aj minister dopravy je z SDKÚ?
"Toto by som vylúčil. Neprichádzam na poštu ako politik, ale ako manažér. Komunálnu politiku treba odlišovať od takzvanej veľkej politiky."
Aj to, že ďalší vaši kolegovia v predstavenstve majú blízko k SDKÚ - pán Dobrotka je členom strany a pani Michalová poradkyňou premiéra.
"Pán Dobrotka je riaditeľom pôšt už niekoľko rokov, je úplne logické, že je bývalý riaditeľ podpredsedom predstavenstva, aby bola určitá kontinuita. Čo sa týka pani poradkyne, to nie je otázka pre mňa."
Poznáte sa s pánom Prokopovičom alebo premiérom?
"Poznám ho len z nejakých sedení, napríklad z krajského zasadnutia, ale nijak osobne."
Stále nie je jasné, či bude pošta obstarávať podľa zákona o verejnom obstarávaní. Úrad pre verejné obstarávanie tvrdí, že by mala. Čo si myslíte vy?
"Je to práve jeden z bodov, s ktorými sa dnes oboznamovalo predstavenstvo. Bolo nám vysvetlené, že z viacerých právnych analýz vychádza, že pošta by sa nemusela správať tak, ako hovoríte. Požiadal som o predloženie všetkých zmlúv, ktoré boli takto obstarané. Počkáme si na vyjadrenie Najvyššieho kontrolného úradu, ktorý nám ho dá do 10. októbra. Určite sa budem snažiť ctiť zákon."
Minister Prokopovič povedal, že budúcnosť pošty vidí v prenájmoch. Čo si o tom myslíte?
"Neviem, čo pod tým myslel pán minister, ale ja mám konkrétnu predstavu. Pošta má napríklad svoj opravárenský závod na automobily, ale autopark je zastaralý, náklady na opravu 1603-ky sú ročne 100-tisíc. Je to neekonomické. Vo výpise z registra pôšt sú rôzne činnosti, od prevádzky vlekov po neviem čo. Nevidím dôvod na to, aby pošta prevádzkovala rekreačné zariadenie alebo vleky. Stojí to len peniaze a sú to zbytočné náklady." (mož)