ODMIETNUTIE PONUKY
Profesionálnym postupom je písomná odpoveď.
- Ak ste organizáciu navštívili, je potrebné do 3 dní zaslať písomné poďakovanie za ochotu a čas, ktorý vám v organizácii venovali.
- Jasne, ale citlivo formulujte, že o danú ponuku nemáte záujem. Niekedy organizácia očakáva zdôvodnenie, prečo ste miesto neprijali. Pomôže jej to pri ďalšom hľadaní potenciálnych kandidátov. Pokúste sa ju pravdivo o tom informovať.
VYŽIADANIE ČASU NA KONEČNÉ ROZHODNUTIE
Ak potrebujete na rozhodnutie získať viac času, formulujte písomne alebo ústne túto požiadavku:
- jasne definujte, aké okolnosti vás viedli k odloženiu vášho rozhodnutia
- stanovte termín, ku ktorému sa určite vyjadríte.
Optimálny odklad času na rozhodnutie je jeden týždeň. Zbytočné predlžovanie času, svedčí o vašej nerozhodnosti. V praxi neraz nastane situácia, že organizácia nájde kandidáta podobnej kvality, ktorému rozhodovanie trvá oveľa menej.
PRIJATIE PONUKY
Aj pri prijatí ponuky platia podobné pravidlá:
- Keď ste organizáciu navštívili, je potrebné sa poďakovať za ochotu a čas, ktorý vám v organizácii venovali.
- Formulujte kladnú odpoveď s očakávaním dobrej spolupráce.
- Navrhnite termín osobného stretnutia, na ktorom budete s bu-dúcim zamestnávateľom viesť rozhovor o konkrétnych postupoch, napríklad presný termín nástupu, ako aj všetky organizačno-administratívne postupy, ktoré musíte absolvovať. Ak je sporný termín nástupu, je potrebné dospieť ku konsenzu vo vzťahu k vašej organizácii, v ktorej pracujete.