Vo februári bývalý prezident Rudolf Schuster podpísal zákon o letiskových spoločnostiach, ktorý od apríla umožnil transformáciu Slovenskej správy letísk na samostatné akciové spoločnosti a privatizácii nič nebráni.
Minister dopravy Pavol Prokopovič naznačil, že pri predaji bratislavského letiska nebude úplne rozhodujúca cena, ale aj projekt lepšieho rozvoja letiska. Ministrovi záleží na rozvoji osobnej leteckej dopravy, nechcel by, aby sa letisko v Bratislave využívalo iba na nákladnú dopravu.
Týždenník Formát písal, že s doteraz zverejnenými informáciami to nemusí byť vždy až také ideálne. Napríklad americký Glenealy International sa údajne viac zaujíma o úlohu privatizačného poradcu a firma Aeropuertos Argentina 2000 sa borí s ekonomickými problémami vlastnej krajiny. "Taiwanský investor, ktorého si niektoré médiá i politici mýlia s thajským, by skôr chcel kúpiť Slovenské aerolínie. Záujem frankfurtského letiska, dánskeho či írskeho investora tlmočia zatiaľ iba médiá. Jasno nie je ani vo Viedni. Letisko Schwechat sa nedohodlo s Austrian Airlines Group a obaja si budú v tendri asi konkurovať," píše Formát.
Hovorca ministerstva dopravy Tomáš Šarluška hovorí, že záujemcovia o bratislavské letisko sa snažia prezentovať. Denník Der Standard spomína napríklad rakúske konzorcium AUA. "Chodia aj na rokovania na Slovensko, ale my im môžeme iba povedať, že letisko sa bude privatizovať a všetci majú otvorené možnosti. Letisko nebudeme predávať inak ako tendrom," hovorí Šarluška. (rf)