- reklamáciu je možné uplatniť len v záručnej lehote
- reklamovať možno tovar, ktorý nie je v zhode s kúpnou zmluvou - nemá požadovanú akosť a vlastnosti, ani očakávané vlastnosti, ktoré boli zákazníkom na základe reklamy sľubované
- reklamovať môžeme aj chybu, ktorá vznikne vznikne neodbornou montážou predajcu alebo ním určeného mechanika
- ak výrobok montujeme sami, a pri montáži ho poškodíme, môžeme ho reklamovať len vtedy, ak sme výrobok poškodili preto, že pokyny na jeho montáž uvedené v návode boli nesprávne
- ak predajca reklamovaný tovar opraví alebo upraví chybne, máte právo na bezplatné odstránenie chyby. Ak sa chyba nedá odstrániť (príliš skrátené nohavice sú nepoužiteľné), máte právo na zrušenie zmluvy a vrátenie ceny výrobku. Máte tiež právo na primerané zníženie ceny opravy alebo úpravy
- o reklamácii by mal predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. (Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby). Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Potom máte rovnaké práva, ako keby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. To znamená, že predávajúci vám musí vymeniť chybný výrobok za iný alebo vrátiť peniaze
- nemôžete reklamovať chyby, ktoré vznikli vašim nešetrným zaobchádzaním, nedostatočnou údržbou alebo nedodržaním návodu na použitie
- reklamovať tiež nie je možné opotrebenie vecí spôsobené bežným používaním
- ak si kúpite tovar, ktorý je zlacnený pre nejakú vadu, nemôžete potom tovar kvôli nej reklamovať
- pri použitých veciach z bazáru nie je možné reklamovať chyby, ktoré vznikli používaním alebo opotrebením kúpených vecí (napríklad v bazári si kúpite lyže, ktoré majú uvoľ-nené viazanie. Vtedy nemôžete reklamovať chybnú montáž viazania, ale len chyby, ktoré vznikli po kúpe lyží,
- reklamáciu môžete podať písomne alebo ústne. Vždy si však vyžiadajte potvrdenie o reklamácii a o spôsobe jej vybavenia
- pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí (napr. jogurty, mlieko), treba reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak právo zanikne
- ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná lehota začína plynúť znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka
(mapa)