Väčšina obchodných reťazcov sa snaží pri reklamáciách vyjsť zákazníkom v ústrety: "Môže sa stať, že aj napriek nášmu veľkému úsiliu budete mať s kúpeným výrobkom problém. V takom prípade neváhajte a čo najskôr ho prineste k nám do hypermarketu k pultu informácie. Do 8 dní od zakúpenia vám závadový výrobok ihneď vymeníme za nezávadný. Ale aj po tejto lehote urobíme všetko preto, aby sme váš problém čo najrýchlejšie vyriešili," píše na svojej stránke firma Carrefour. Jana Havlíč-ková z firmy hovorí, že ľudia najčastejšie vracajú tovar do 8 dní po jeho kúpe, kedy môžu vrátiť tovar bez udania dôvodu, alebo žiadajú o jeho výmenu po Vianociach.
"Najčastejšou chybou, ktorú pri reklamáciách robia je, že im chýba doklad o kúpení tovaru u nás," hovorí Havlíčková.
Aj Baumax ponúka zákazníkom možnosť vrátiť bezplatne tovar: "Nakúpili ste viac než ste naozaj spotrebovali? Nevadí! Baumax vám vezme do 30 dní originálne zabalený tovar bez slov späť," informovala nás Jana Čižmáriková z Baumaxu.
Aj zákazník Ikea môže kúpený tovar vrátiť, ak doma zistí, že sa mu nehodí. "Bez obáv ho môže priniesť späť do obchodného domu bez udania dôvodu. Na rozmyslenie má pritom celé 3 mesiace," hovorí Katarína Urbanová z Ikea. Podmienkou je, že výrobok nesmie byť montovaný a zákazník musí priniesť blok a pôvodné balenie.
Na všetok tovar tiež poskytuje Ikea záruku kvality minimálne 3 roky a na niektoré druhy výrobkov dokonca aj 25 či 30 rokov.
Firma Nay sa snaží vyjsť zákazníkom v ústrety aj počas servisných prác na chybných výrobkoch. "V prípade mobilných telefónov a televízorov pokazených v záručnej lehote
poskytujeme na dobu počas opravy náhradný výrobok," informovala SME Dana Sol-čianska z Nay.
Marcela Polláková