Typická európska podnikateľka podniká preto, aby mohla pracovať samostatne a byť sama sebe pánom. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR
i so skĺbením svojej firmy a rodinného života. Ukázal to prieskum spoločnosti Eurochambres Women Network, ktorý zisťoval situáciu podnikateliek v EÚ.
Spoločnosť vznikla vlani okrem iného ako platforma na výmenu názorov a presadzovania záujmov a rovnoprávnosti žien podnikateliek a ďalších "profesionálok".
Prototyp európskej podnikateľky má firmu s jedným až deviatimi zamestnaniami. Hoci má rodinu a domácnosť, neplatí si upratovačku ani inú pomoc. Hlavným dôvodom na podnikanie je väčšinou túžba pracovať samostatne a byť svojím pánom, uvádza prieskum. Hoci si svoj čas riadia tieto ženy samy, ukázalo sa, že pracujú 48 až 60 hodín týždenne.
Asi polovica opýtaných žien pripustila, že najväčším problémom bolo získať dosť peňazí na začiatok podnikania. "Väčšina žien si požičiava menej peňazí než muži, čo pre banky nie je veľmi výhodné," hovorí prieskum. Podľa jeho autorov ukázal nevyhnutnosť zriadenia flexibilných detských zariadení, dostupnej pomoci, ako aj zmeny prístupu bánk k pôžičkám menších súm peňazí. Eurochambres spadá pod asociácie európskych obchodných komôr. Spoločnosť sa zaujímala o situáciu podnikateliek v 13 krajinách EÚ, okrem iného v Belgicku, Fínsku, Cypre, Maďarsku, Taliansku a Poľsku.
(čtk)