"Štátna pomoc sa spočítava, spočíta sa teda to, čo ide prostredníctvom regionálnej podpory mestu Žilina a priamo cez štátny rozpočet pre automobilku. Neviem, či sa zmestíme do tých 15 percent," povedala Beňová.
Podľa nej je v nezverejnených transakčných dokumentoch napísané, že budeme platiť 100 miliónov korún ročne na bývanie kórejských manažérov a že ich deti budú chodiť počas 5 rokov zadarmo do medzinárodných škôl, pričom ročný poplatok je asi 10-tisíc dolárov za jedno dieťa.
"Na čo sa ide stavať 2700 bytov v Žiline, ak tu nebudú robiť Kórejčania, ale naši ľudia?" pýta sa Beňová.
Generálny manažér projektu investície automobilky Stanislav Vinc pre SME povedal, že netuší, odkiaľ má Beňová takéto informácie a povedal, že o žiadnych takýchto záväzkoch sa v zmluve nehovorí. "Podľa našich dnešných prepočtov štátna pomoc dosiahne len 14,49 percenta," povedal.
Europoslanec Árpád Duka Zólyomi ani jeho kolega Sergej Kozlík podobné informácie, ako včera zverejnila Beňová, v europarlamente nepočuli.
Podľa Kozlíka sa v krajinách únie používa množstvo nástrojov skrytej pomoci, ale ak to "príliš nekričí", komisia ich prehliada.
"Podstatné je, či to bude u nás príliš kričať, či tam budú zbytočné silné výkriky primátora Žiliny, alebo či sa tie prvky pomoci budú riešiť kultivovane," povedal Kozlík.
Eurokomisár Ján Figeľ pre SME povedal, že oficiálne ani neoficiálne v komisii o probléme nič nepočul. "Komisia môže začať konať aj sama, ak zistí, že sa porušili pravidlá," povedal. V takom prípade vyzve Slovensko na nápravu a ak nedôjde k dohode, môže to skončiť na Európskom súde.
ROMAN KRPELAN