Prípravy na najdôležitejšiu technickú operáciu - otáčanie hlavného objektu Mosta Košická na koryto Dunaja v Bratislave, sú už minulosťou. Oficiálne sa začala akcia vo štvrtok, v piatok sa konštrukcia mala nasúvať na súlodie. Práve dnes by sa teleso mosta hmotnosti 7900 ton malo na jednom pilieri pomocou súlodia otočiť k petržalskému brehu, kde bude nasunuté na druhý pilier.
Dopravné zápchy sú pre Bratislavčanov každodenným chlebom, dobre ich poznajú aj tí, ktorí cez hlavné mesto iba prechádzajú. K zlepšeniu situácie by mal prispieť piaty bratislavský most, ktorý má zatiaľ len pracovný názov - Most Košická. V týchto dňoch prežíva ojedinelé chvíle. Jeho mohutná, takmer osemtisíctonová konštrukcia, postavená na ľavom brehu Dunaja, otáča svoje rameno nad koryto rieky a napája sa na petržalskú stranu.
Prvý bratislavský drevený most bol postavený v 15. storočí v blízkosti dnešného hotela Devín a vydržal veľmi krátko. V 18. storočí existoval kyvadlový most a od roku 1891 začal po dvadsaťročnej výstavbe fungovať dnešný Starý most. Vyše osemdesiat rokov bol jediným bratislavským mostom spájajúcim život na oboch brehoch Dunaja.
Prvé štúdie o tom, ako premostiť Dunaj, začali vznikať po druhej svetovej vojne. Riešeniu dopravnej situácie výrazne pomohol až Nový most (bývalý Most SNP), postavený v roku 1972, potom diaľničný železničný Prístavný most v roku 1985. Situáciu v hlavnom meste však bolo treba riešiť ďalej. Mnohé ďalšie štúdie vznikali v súvislosti s plánovanou výstavbou metra. Zhruba v osemdesiatych rokoch, počas výstavby Mosta Lafranconi, ktorý bol dokončený v roku 1992, sa spracovalo niekoľko závažných variant mosta v kombinácii s metrom, medzi ktorými sa už objavila verzia blížiaca sa k súčasnému mostu Košická. Dnes je most na svete.