ií predpokladá, že bude časom pomaly klesať. Druhú veličinu do vzorca dosadzuje navrhovateľ.
Stavebné sporiteľne vznik vzorca privítali. "Ak by tento prístup zostal zachovaný aj v budúcnosti, bolo by to prínosom pre stavebné sporiteľne i klientov, pretože percentuálna výška štátnej prémie by už nemala tak výrazne klesať a bola by reálnejším odrazom situácie na finančnom trhu," tvrdí hovorkyňa Wüstenrot Daniela Vlčková. Posledné slovo však podľa nej bude mať zákon o štátnom rozpočte, ktorý môže skorigovať zhodnotenie vkladov stavebného sporiteľa.
Novela zákona o stavebnom sporení okrem toho rozširuje možnosť poskytnúť úver za komerčných podmienok z dočasne voľných zdrojov fondu stavebného sporenia aj právnickým osobám na novú výstavbu bez nároku na štátnu prémiu. "Snaha vytvoriť rovnaké podmienky podnikania subjektov bankového sektora rozširuje možnosť stavebných sporiteľní obchodovať s finančnými produktmi peňažného a kapitálového trhu," povedal hovorca ministerstva financií Peter Papanek.
Okrem týchto zmien zákon presunie zodpovednosť za oblasť stavebného sporenia z ministerstva financií na ministerstvo stavebníctva. To sa na stavebné sporenie pozerá ako na trvalú súčasť štátnej podpory bývania.
"Ministerstvo nemá záujem na zrušení tohto systému podpory," tvrdí Pavol Gyller z ministerstva stavebníctva. Podľa neho je systém stavebných sporiteľní založený na vytváraní fondu priateľskými sporiteľmi a po zrušení štátnej podpory by tento systém zanikol. "Zmenil by sa klasické komerčné sporenie, čo nebolo účelom vzniku stavebného sporenia, ale bola ním obnova bytového fondu," vysvetlil Gyller.