BRATISLAVA - Reklamná kampaň Tatra banky s názvom "Nevyhadzujte peniaze za vedenie účtu v iných bankách - v Tatra banke ho môžete mať bez poplatku" je v rozpore s etickým kódexom Rady na reklamu. Arbitrážna komisia preverila konkrétne podmienky ponuky vedenia účtu/balíka bez poplatku a konštatovala, že uvedené informácie môžu byť pre klienta zavádzajúce, keďže banka neponúka bez poplatku vedenie účtu, ale balík služieb. Ak chce klient využiť propagované vedenie účtu bez poplatku, musí najprv splniť doplnkové podmienky, musí mať objednaný balík služieb, pričom zľava sa vzťahuje len na poplatok za balík a nie na vedenie účtu. Banka nový balík v prvom mesiaci bežne spoplatní a poplatok klient neplatí až po splnení doplnkových podmienok.
Reklama bola podľa rady v rozpore s ustanovením kódexu, ktorý hovorí, že sa reklama musí vyhnúť informáciám a prezentáciám, ktoré by mohli zavádzať spotrebiteľov, najmä vynechaním, dvojzmyselnosťou alebo zveličovaním, s výnimkou prípadov, keď ide o jasnú hyperbolizáciu. (sita)