Ján Slota sa obáva, že Kórejčania odídu. FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
"Kórejčania nás upozornili, že v prípade nedodržania určitých termínov nás môžu na základe zmluvy sankcionovať, ale ten list nie je ešte výzva na zaplatenie pokuty," hovorí Slota.
Tvrdí, že zmluva s automobilkou nespresňuje, o akú pokutu by išlo. Pripustil však, že jej výška by závisela od výšky škody, ktorú by mohli Kórejčania vyčísliť ako ušlý zisk spôsobený časovým sklzom. Sankcie sú podľa Slotu garantované štátom, takže pokutu by zaplatili daňoví poplatníci.
Včera Slota rokoval s predstaviteľmi automobilky a v stredu príde do Žiliny viceprezident Kia Chung Eui Sun, ktorý bude požadovať presné termíny, kedy sa začne výstavba hál. Slota odhaduje, že prvú výrobnú halu by mohli začať stavať v októbri.
Na otázku SME, či je hrozba, že automobilka na Slovensko napokon nepríde, reálna, alebo ide o ťah voči majiteľom pozemkov, ktorí ich nechcú predať, Slota odpovedal: "Je to veľmi reálna hrozba. Keď sa prezident a viceprezident Chung naštvú, zahlásia do telefónu, zbaľte si kufre a všetci deväťdesiati Kórejčania odtiaľto odídu a bude koniec. Svojou vlastnou hlúposťou môžeme o investíciu prísť."
Vlastníci pozemkov a firmy, ktoré ich pre Kia skupujú, by sa podľa Slotu mali dohodnúť. Pripustil, že by sa mohol dať vypracovať ďalší, kontrolný posudok. Keby akciu manažoval on, už dávno by vraj boli pozemky vyriešené.
"Minister Rusko spravil toho dosť, ale keby kompetencie malo len mesto a zodpovedný by bol len Jano Slota, už sa stavia. Bohužiaľ, je tu veľa rozumov a nič sa nedeje," povedal Slota. Koncom septembra by podľa neho už mala mať Žilina najhoršie za sebou. (wm)