Slovenská televízia bude od 6. septembra používať nové jingle a imidžové šoty. Inú dekoráciu a zvučky dostanú všetky spravodajské relácie, zmeniť sa má aj spôsob vystupovania moderátorov.
"Celá koncepcia novej grafiky vznikla v našom internom kreatívnom oddelení. Keďže práce ešte nie sú ukončené, nie je známa výška nákladov na túto zmenu, odhadujeme ju však na 5 miliónov," hovorí Branislav Zahradník z vedenia STV. "Na postprodukčné práce, na ktoré nemáme vlastné technologické kapacity, využívame viaceré spoločnosti."
Zatiaľ poslednú radikálnu zmenu grafiky predstavila STV v januári. Grafiku odvtedy mení aj príležitostne - naposledy na Veľkú noc, počas majstrovstiev v ľadovom hokeji či pri príležitosti vstupu krajiny do Európskej únie. Cez prázdniny prišla so sloganom Svieže leto.
Aj televízia Markíza pripravuje "globálnu" zmenu svojej príležitostnej grafiky. Na jeseň divákom predstaví nové upútavky, reklamné jingle i slogan. Riaditeľ Centra kreatívnych služieb Majo Polyák hovorí, že stratégiou je meniť reklamné jingle pri veľkej programovej alebo marketingovej príležitosti - na Valentína, Vianoce či pri uvedení filmu ako Charlieho anjeli.
S poslednou zmenou prišla Markíza v máji. "Každá zmena stojí nemalé peniaze a na jednej strane divákov upúta, na druhej zasahuje do identity stanice. Preto sa tieto zásahy snažíme robiť maximálne premyslene," hovorí Polyák.
Televízia JOJ príde v septembri s novou zvučkou Novín. Pôjde o hraný šot, na príprave spolupracovali i komparzisti a bývalá miss Silvia Lakatošová. Zmení sa aj znelka Počasia a Športu. Slogan televízie na jeseň je Rozpálime vás. Posledné väčšie zmeny grafiky robila JOJ minulý september, drobné úpravy k svojim druhým "narodeninám" v marci tohto roku.
Autor: zu