Namerané vzdelávacie výsledky v testovaných predmetoch sú však v porovnaní s minulým školským rokom horšie, a to v slovenskom jazyku a literatúre o 5,41 percenta, v prírodovedných predmetoch o 7,75 a v matematike o 8,33 percenta.
Inšpekcia vidí rezervy aj vo vytváraní väčšieho priestoru žiakom na slovnú komunikáciu, na tvorivosť a sebahodnotenie. Zhoršujú sa podľa nej aj personálne, priestorové, materiálno-technické a psychohygienické podmienky na vyučovanie, a narastajú rozdiely v jeho kvalite.
Nedostatky majú školy aj v dodržiavaní platnej školskej legislatívy, vo využívaní vzdelávacích štandardov a slovného hodnotenia na prvom stupni. "Celkové hodnotenie kontrolovaných škôl je priemerné a v porovnaní s minulým školským rokom môžeme konštatovať mierne zhoršenie," píše sa v inšpekčnej správe za vlaňajší školský rok.
Ako dobré inšpekcia hodnotí plnenie učebných plánov a informačný systém škôl. (sr)
Školská inšpekcia hodnotí ako:
dobré - rozvoj osobnosti žiakov, informačný systém, plnenie učebných plánov
priemerné - priebeh a výsledky vyučovania, jeho podmienky a riadenie
málo vyhovujúce - namerané výsledky žiakov v slovenskom jazyku a literatúre, v matematike a prírodovedných predmetoch, kvalifikovanosť učiteľov cudzích jazykov
Dlhodobo pretrvávajúce trendy
* zhoršujú sa materiálno-technické a personálne podmienky škôl
* prehlbuje sa rozpor medzi požiadavkami rodičov na vzdelanie a možnosťami školy
* existujú výrazné nedostatky v systéme motivovania učiteľov
* spolupráca s rodičmi žiakov z málo podnetného prostredia je nevyhovujúca