Záujmy turistov sa prudko zmenili. September zatriasol cestovným ruchom, odborníci predpokladajú, že jediným trhom, kde bude dopyt po turistike rásť aj v súčasnosti, je Rusko

BRATISLAVA – Japonci od septembra cestujú o tretinu menej. Do Ameriky ich po tragických septembrových udalostiach prichádza napríklad až o 80 percent menej.

BRATISLAVA – Japonci od septembra cestujú o tretinu menej. Do Ameriky ich po tragických septembrových udalostiach prichádza napríklad až o 80 percent menej.

Jedenásty september, keď sa zrútili newyorské dvojičky, tvrdo zasiahol cestovný ruch na celom svete. Ešte v januári boli odhady rastu turizmu v Európe na rok 2001 optimistické, očakával sa štvorpercentný nárast. Odhady po septembri naznačujú, že tempo rastu bude nulové.

Odborníci predpokladajú, že jediným trhom, kde bude dopyt po turistike rásť aj v súčasnosti, je Rusko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Svetový cestovný ruch už teraz zaznamenáva výrazné posuny v správaní klientov,“ hovorí riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová.

„Posun je v rastúcom záujme zákazníkov o domáci cestovný ruch a vyhľadávanie ciest len do overených lokalít. Ustupuje sa od leteckej dopravy. Zvyšuje sa záujem o pozemné presuny, o cesty k známym a príbuzným, o krátke pobyty v mestách, ale nie vo veľkých metropolách. Klesá záujem o dobrodružnú turistiku, ktorá sa doteraz celkom slušne rozvíjala.“

Tieto posuny dávajú podľa domácich odborníkov určité šance aj slovenskému cestovnému ruchu. „Fakt, že zámorskí turisti od septembra cestujú menej, slovenský trh nepostihol až natoľko ako napríklad Česko. K nám ich totiž chodilo nepomerne menej – pokles máme pri Američanoch asi desaťpercentný. Pre nás je však dôležité to, že kým predtým európski turisti viac vyhľadávali cesty za slnkom a morom, teraz sa obracia záujem na bezprostredné okolie a susedné štáty. Tento trend chceme využiť spolu s Čechmi a Maďarmi, aby sme podnikali spoločné marketingové akcie. Budujeme napríklad ponuku spoločného balíka – návštevu Prahy-Bratislavy-Budapešti alebo kombinácie Prahy-Vysokých Tatier-Bratislavy,“ hovorí Magátová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu