Nový ročník basketbalovej NBA má za sebou štyri týždne a bossovia klubov sú nútení konštatovať: pokles návštevnosti nezastavil ani návrat Michaela Jordana, ani znížené ceny vstupeniek. Vlani bol priemer na jeden zápas 16 784 divákov, napriek mediálnemu masírovaniu v súvislosti s comebackom 38-ročnej basketbalovej legendy napočítali kluby doteraz priemer 16 153. Pokles o 3,3 percenta.
„Je priskoro na predčasné uzávery,“ upokojuje Bernie Mullin, viceprezident NBA zodpovedný za marketing. „Ak berieme do úvahy udalosti z 11. septembra a ich vplyv na celý priemysel zábavy, môžeme byť s počtom divákov spokojní. Priemerný fanúšik ostal v prvých týždňoch po teroristických útokoch na New York a Washington radšej doma. Je to pochopiteľné.“
Napriek optimizmu viceprezidenta NBA, sa niektoré kluby nad úbytkom divákov musia vážne zamyslieť. Týka sa to tímov, ktoré ani v pokojnejších časoch neboli veľkým ťahákom.
Asi v najhoršej situácii je New Jersey. Už v minulej sezóne boli Nets s priemerom ledva 14 000 návštevníkov na zápas z 28 tímov NBA na predposlednom mieste. Ale o podobných číslach môže majiteľ klubu dnes len snívať. Nepomohlo ani angažovanie jedného z najlepších rozohrávačov ligy Jasona Kidda a uznávaného pivota Todda MacCullocha a ani výnimočne vydarený štart tímu. Fanúšikov nevzrušilo, že New Jersey vedie Atlantickú divíziu, keď z doterajších 15 zápasov desať vyhralo. Na stretnutie so Seattle SuperSonics prišlo do haly Continental Airlines Arena s kapacitou vyše 20-tisíc divákov len 5277 najskalnejších priaznivcov, ich počet stúpol proti Cleveland Cavaliers na 5631. Na NBA smiešne málo, najmä ak si uvedomíme, že na platy svojich hráčov dá klub v tejto sezóne 53 miliónov dolárov. (šef)