Obchody lákajú zákazníkov aj garanciami

Boj o zákazníka je čoraz tvrdší. Obchody nesúperia len v čo najnižších cenách, ale aj v rôznych iných bonusoch pre zákazníka. Jednym z nich sú aj záruky, ktoré ponúkajú.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Každý predajca je povinný podľa zákona poskytnúť dvojročnú záruku na predávaný tovar. Okrem toho iniciatívne obchody ponúkajú aj ďalšie záruky. Najrozšírenejšou je možnosť vrátenia výrobku bez akejkoľvek príčiny. Spotrebiteľ tak môže niekoľko dní testovať výrobok a ak sa mu z akéhokoľvek dôvodu nepáči, môže ho vrátiť. Obchod mu naspäť vráti zaplatené peniaze.

Veľmi rozšírenou zárukou je aj garancia najnižšej ceny. Vtedy sa obchod zaručí, že ak si spotrebiteľ kúpi určitý výrobok a neskôr ho nájde v inom obchode za nižšiu cenu, vyplatia mu cenový rozdiel alebo dokonca aj niekoľkonásobok rozdielu. Táto záruka sa vzťahuje buď na všetok ponúkaný tovar, alebo len na akciový.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hoci niektoré obchody možnosť vrátenia tovaru nijako neprezentujú, aj tak dávajú svojim zákazníkom túto možnosť. Preto je lepšie sa ešte pred platením spýtať, či je možné tovar bez príčiny vrátiť, alebo ho aspoň vymeniť za iný.

Ľudia vraj záruky nezneužívajú

Mnohé záruky, ktoré obchody poskytujú svojim zákazníkom, priam lákajú na zneužitie. "Po príchode do Ameriky som si kúpil spacák, v ktorom som každý deň spával, CD-prehrávač a fotoaparát. Keď som sa po troch mesiacoch vracal domov, všetko som vrátil do obchodu. S úsmevom mi vrátili peniaze a povedali, aby som prišiel aj na budúce," vraví študent Pavol, ktorý minulé leto strávil v USA.

Obchody na Slovensku poskytujú väčšinou oveľa kratší čas na vrátenie peňazí ako na Západe. Zákazník má na vrátenie väčšinou 8 až 15 dní. "Zákazníci túto možnosť využívajú, ale nezneužívajú," povedala hovorkyňa spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková. Podobne sa vyjadrili aj predstavitelia ostatných obchodných reťazcov.

SkryťVypnúť reklamu

Predavačka v obchodnom dome Tesco v Bratislave tvrdí, že v súčasnosti ľudia tovar vracajú naozaj, len keď sa pomýlia pri výbere alebo kúpia nevhodný darček. "Pred niekoľkými rokmi však bolo bežné, že si niekto kúpil drahý kabát, išiel s ním na ples a po víkende ho vrátil." Keďže ku kabátom dávali zdarma poukážku na čistenie, pred vrátením do obchodu ho zákazník dal aj vyčistiť.

Oslovení zákazníci v hypermarketoch Hypernova a Carrefour v Bratislave nevedeli o možnosti vrátenia peňazí. "To sa naozaj dá?" pýtal sa asi päťdesiatročný pán. "Všetko, čo si kúpim, si poriadne prezriem. A ak to nie je pokazené, tak nemám dôvod to vracať," dodal.

Podľa obchodných reťazcov je najväčší záujem o túto službu po Vianociach. Vtedy prinášajú ľudia vrátiť zle vybrané darčeky alebo zlú veľkosť oblečenia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 801
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 419
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 896
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 397
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 898
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 530
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 466
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 244
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu