Väčšina ponúkajúcich sa miest je však vnútri 100-kilometrového kruhu okolo Trnavy, kde sa podľa dohody medzi vládou a PSA Peugeot Citroen nemala stavať žiadna iná automobilka. "Neradi by sme predbiehali udalosti. Každopádne, sme presvedčení, že vláda dodrží všetky záväzky voči PSA Peugeot Citroen tak, ako tomu bolo aj doteraz," vyhlásil o možnosti, že sa bližšie ako 100 kilometrov od Trnavy postaví iná automobilka, ako je PSA hovorca Richard Merczer. Potvrdil, že sa vláda na francúzsku automobilku ešte v tejto súvislosti neobrátila.
V čase, keď sa zmluva s PSA pripravovala, bol ministrom hospodárstva Róbert Nemcsics. Aj keď podmienka žiadnej automobilky do sto kilometrov nie je na papieri, potvrdil, že bola výsledkom džentlmenskej dohody. Nemcsics ju označil za "úplne oprávnenú". Prílišná koncentrácia viacerých automobiliek by vraj neprospela investorom, ale ani štátu. Problémy by mohli nastať najmä so zháňaním kvalifikovaných pracovníkov a subdodávateľov. "Predpokladám, že vláda bude počúvať pripomienky investora," dodal Nemcsics.
Merczer nechcel komentovať postup PSA, ak by vláda ústnu dohodu porušila. Továreň sa však v Trnave v každom prípade dostavia. "Dnes môžeme len opätovne zopakovať, že na záväzku PSA Peugeot Citroen postaviť pri Trnave výrobný závod a v roku 2006 v ňom spustiť výrobu automobilov sa nič nemení," potvrdil.
Hlavný manažér Žilinainvestu Stanislav Vinc pre SME tento týždeň tvrdil, že by stavba ďalšej automobilky blízko Trnavy bola vecou dohody oboch investorov navzájom. (rp)