BRATISLAVA - Od 1. augusta do 15. októbra 2004 bude trvať reklamná kampaň Futbal je hra pre všetkých, ktorú prezentovali predstavitelia Slovenského futbalového zväzu a marketingového partnera Šport Progress.
Primárnym cieľom projektu je informovať verejnosť o pozitívnych faktoch vo futbale, postupne budovať frekvenčný nárast návštevnosti a sledovanosti zápasov, ako aj informovať existujúcich a potenciálnych zákazníkov futbalu o novej kvalifikácii a novom slovenskom tíme.
Reklamná kampaň bude využívať štyri komunikačné nástroje. Bilbordy (imidžová fotografia s reprezentáciou), printy (4 verzie), televíziu (jeden 20-sekundový TV šot) a rozhlas (šesť 20-sekundových rozhlasových šotov).
"Kampaň má poukázať aj na to, že futbal má najširší spoločenský záber zo všetkých športov a zostáva číslom jeden na Slovensku. O túto hru sa totiž zaujíma viac ako 50 percent populácie. Na druhej strane viem, že sú potrebné aj tomu zodpovedajúce výsledky. Celý náš futbal stojí na tom, aby pracoval tímovo, spoločne, nie kontraproduktívne, ale aby fungoval ako jedna rodina, hoci hádkam sa v nej nemožno vyhnúť. Začína sa nová kvalifikácia, nová etapa vo futbalovom dianí, nová možnosť, aby sa náš futbal dostal na najvyššiu úroveň," povedal prezident SFZ František Laurinec.
Šéf spoločnosti Šport Progress Vojtech Miklós: "Bilbordy budú visieť po celom Slovensku. Začíname reklamnú kampaň, akciu, aká tu ešte nebola. Žiadny zväz či klub ešte týmto spôsobom neoslovil svojich fanúšikov."
Podľa slov V. Miklósa zostáva futbal fenoménom. "Počas každého víkendu sa odohrá približne 2600 zápasov, v akcii je 5300 tímov. Až 70 percent všetkých registrovaných slovenských športovcov tvoria futbalisti. Slovenský futbal spája počas jedného víkendu viac ako 500 000 ľudí, ktorí sú buď priamo na štadiónoch, alebo sledujú priame prenosy v televízii. To nie sú štatistiky SFZ, ale ministerstva školstva," povedal Miklós. Celková mediálna hodnota reklamnej kampane Futbal je hra pre všetkých je 7 až 8 miliónov Sk. "Sme si vedomí, že žiadna takáto kampaň nám nenahradí športový zážitok, no je potrebná. K blížiacim sa trom jesenným vystúpeniam Slovenska v kvalifikácii MS 2006 proti Luxembursku, Lichtenštajnsku a Lotyšsku sa pre záujemcov rozdelí vždy po 5000 lístkov zdarma, čo nie je každodenná záležitosť. Vstupenky môžu vyhrať diváci prostredníctvom súťaží v elektronických médiách či lokálnych zápasoch," dodal Vojtech Miklós.
Fakty
- Týždenne sa odohrá na Slovensku 2600 futbalových zápasov.
- Slovenský futbal registruje 5300 tímov.
- Raz do týždňa žije okolo futbalu 500 tisíc ľudí.
- Až 70 percent zo všetkých registrovaných športovcov v SR sú futbalisti.
Autor: ja