Profesionálni vodiči hovoria, že so značkami na slovenských cestách to nie je až také zlé. "Mne sa najhoršie jazdí vo Francúzsku, lebo značky sú malé, nízko pri zemi a je na nich veľa informácií, takže málokto to stihne prečítať," hovorí vodič z ČSAD Strakonice, ktorý stál s kamiónom na parkovisku na diaľnici smerom na Brno. Podľa neho sú značky na Slovensku priemerné.
Jeho český kolega z firmy Notrans Březiny jazdí na Slovensko často a so značkami je spokojný. "Nestalo sa mi, žeby som zablúdil," povedal. Z okolitých krajín je podľa neho dobré značenie v Poľsku. "Majú zvláštny spôsob značenia - upozorňujú na strašne ďaleký cieľ, aj štyristo kilometrov. Ale keď som si na to zvykol, veľmi mi to vyhovovalo."
Ďalší český kamionista z Prahy si myslí, že značenie je u nás primerané, ale najlepšie sa mu jazdí v Maďarsku a Nemecku, horšie v Česku. "Na Slovensku poznám iba jednu značku, ktorá dosť pletie a tá je na ceste za Dunajom smerom na Viedeň. Pri jednej šípke je zákaz odbočenia autám nad 7,5 tony, ale to platí pre inú oblasť. Stáva sa, že kamionisti idú rovno a dostanú sa k inému priechodu, ako chceli."
Vladimír Hradecký z bratislavskej autoškoly Centrum hovorí, že so značkami problém nemá, ale možno len preto, lebo jazdí po Bratislave každý deň. "Horšie je to s pruhmi na ceste. Niekde sa naozaj dá len odhadovať, kde majú byť čiary," hovorí.
Taxikári v centre Bratislavy pri obchodnom dome Tesco hovoria, že pre cudzincov je obrovský problém vymotať sa z centra. "Netušia, kade ísť na Žilinu, na Viedeň, na Brno. V centre nie je ani jedna značka, ktorá navedie vodičov na výpadovky, značky sú až potom na Krížnej, Vajnorskej ulici," hovorí taxikár z mercedesa. (rf)