Kde je výpadovka a kde stopka? Vodič často nevie

BRATISLAVA - Vodiči v centrách slovenských miest majú niekedy problém sa zorientovať, lebo im chýbajú dopravné značky ukazujúce na výpadovku. Samospráva sa zasa trápi so značkami slabej kvality a so zlodejmi, ktorí ich kradnú.

Centrum Bratislavy - križovatka Špitálskej a Cintorínskej ulice. Stopku nevidieť - je zakrytá konármi stromov. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Z rohom stoja policajti, kto nezastaví, lebo kižovatku nepozná, a nevie, že je tam stopka, dostane pokutu. Ak zastaví, nájde sa iný dôvod.

BRATISLAVA - Vodiči v centrách slovenských miest majú niekedy problém sa zorientovať, lebo im chýbajú dopravné značky ukazujúce na výpadovku. Samospráva sa zasa trápi so značkami slabej kvality a so zlodejmi, ktorí ich kradnú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vladimír Gemela z Prezídia Policajného zboru hovorí, že stav značenia je nevyhovujúci, ale tí, ktorí zaň zodpovedajú, zasa hovoria, že nemajú dosť peňazí.

Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest, ktorá má na starosti diaľnice a cesty prvej triedy, vraví, že značky zabezpečujú "v rámci finančných možností".

O ostatné cesty sa stará samospráva a dopravné značky osadzuje na pokyn dopravných inžinierov a ministerstva.

Peter Zahatňanský zo žilinského Výskumného ústavu dopravy hovorí, že pre nedostatok peňazí si mestá kupujú od výrobcov lacnejšie a nekvalitné značky, ktoré nemajú predpísané farby a často ani veľkosť. Výrobca značiek by mal mať od ústavu certifikát, ale podľa Zahatňanského sa stále objavujú firmy bez neho, "značky predávajú, no nik s tým nevie pohnúť". Samospráva od nich nakupuje, lebo sú lacné.

SkryťVypnúť reklamu

Zahatňanský tvrdí, že aspoň hlavné cesty a diaľnice sú značené dobre.

Veľké starosti sú s bielymi pásmi na cestách, ktoré bývajú zodraté a vôbec ich nevidno. Firmy, ktoré biele pásy robia, šetria na farbe a technológii. "Aj na úplne nových cestách bežne vidieť, že po roku sa značenie stráca," hovorí Zahatňanský.

Biele pásy oddeľujúce jazdné pruhy či priechody pre chodcov často nemajú potrebnú svietivosť a sú šmykľavé. Pásy musia mať cez deň potrebnú belosť a pri ich "vyrábaní" by mali do farby pridávať špeciálne sklenené guličky, aby bolo pásy dobre vidieť v noci aj za dažďa. Bývajú cesty, kde takto pruhy nerobia.

RICHARD FILIPKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu