výhodu, pretože internetové volania zdražejú. Keďže bývalý štátny monopol zvýšil aj ceny prvých troch minút vytáčaného pripojenia do internetu (dial up), poskytovanie služby sa prestane od augusta vyplácať aj Nextre, ktorá ako jediná môže podľa licencie hlas cez internet poskytovať.
Slovak Telecom sprístupnili službu Voice plus už na jar tohto roku. Alternatívni operátori však na navrhované podmienky pristúpiť odmietli, pretože by sa de facto stali rukojemníkmi Slovak Telecomu, ktorý ich mohol jednostranne meniť. Nepáčili sa im ani ponúknuté ceny a model účtovania poplatkov. eTel Slovensko sa preto na telekomunikačný úrad obrátil so žiadosťou o preskúmanie podmienok služby Voice Plus.
Úrad o podaní doteraz nerozhodol, ale Telecom z vlastnej iniciatívy svoje požiadavky zmenil. "Výhrady operátorov sú v súčasnosti irelevantné," tvrdí hovorca Slovak Telecomu Radoslav Bielka. Nové podmienky podľa neho garantujú rovnoprávnosť obchodného vzťahu, vrátane podmienok na poskytovanie služby. Alternatívni operátori budú bývalému štátnemu monopolu aj tak platiť viac ako doteraz. "Ceny služby Voice Plus zohľadňujú, že ide o poskytovanie hlasovej služby, nie pripojenia do internetu," zdôvodňuje Bielka.
Telecom však dáva za pravdu šéfovi Amtelu, ktorý tvrdí, že alternatívni operátori už na novú službu prejsť nestihnú. "Prípadná migrácia vyžaduje zmeny, ktoré trvajú istý čas. Z tohto hľadiska je pre žiadateľov neskoro, pretože nové ceny pripojenia do internetu začnú platiť už od augusta," hovorí Bielka. Pri ich stanovovaní firma podľa Bielku vychádzala z priemernej dĺžky vytáčaného pripojenia na internet, teda 17 až 18 minút, ktoré je neporovnateľne dlhšie ako internetové volanie trvajúce dve až tri minúty. Práve prvé tri minúty pripojenia dial up-u budú od začiatku augusta niekoľkonásobne drahšie ako doteraz. (dc)