kancelárie generálneho riaditeľa SSC Juraj Fžrst, ide o fixnú sumu, z ktorej správa ciest poradcovi priebežne uvoľňuje percentuálny podiel. Zmluvu s ním totiž podpísala v prvej dekáde júna tohto roka.
V prvej etape vypracuje Mott MacDonald pre správu ciest prognózu očakávanej intenzity premávky na vybraných úsekoch diaľnic D1 a D3, pre ktoré chce štát získať súkromný kapitál. Následne zhodnotí očakávané výnosy z prevádzky diaľničných úsekov pri rôznych alternatívach ich spoplatnenia. Na základe dosiahnutých výsledkov vyberie tie úseky, ktoré budú pre súkromný kapitál najatraktívnejšie.
Na základe výsledkov z prvej etapy, ktorá by mala byť podľa zmluvy ukončená do konca tohto roka, pristúpi poradca k vypísaniu tendra respektíve tendrov na vstup súkromného kapitálu do výstavby diaľnic.
Za druhú etapu, ktorá bude zahŕňať manažovanie tendra, dostane Mott MacDonald podľa Fžrsta paušálnu sumu plus odmenu. "Tá bude koncipovaná ako určitý podiel z objemu prostriedkov, ktoré sa poradcovi podarí na výstavbu diaľnic zo súkromných zdrojov získať," doplnil Fžrst.
Súťaž na výber súkromného investora chce ministerstvo odštartovať začiatkom budúceho roka, začiatok stavebných prác očakáva v roku 2006. Rezort dopravy už dlhšie neformálne eviduje aj niekoľkých záujemcov o investovanie do diaľnic. Figuruje medzi nimi izraelská firma Housing & Constructions, istá talianska spoločnosť, dve nemecké, jedna francúzska a jedna rakúska firma. (tasr)