Riaditeľ marketingových operácií Ahold Retail Slovakia František Csivre v Brne doplnil, že obchodné domy budú postavené podľa vzoru českých. „Slovenské hypermarkety budú priamymi dcérskymi spoločnosťami holandskej firmy Ahold a nebudú spadať pod obchodné domy v Česku,“ povedal Csivre. Podotkol, že v prvej fáze bude v týchto zariadeniach v marketingových službách zamestnaných dvanásť Čechov, ktorí pomôžu začať prevádzku hypermarketov - zaškolia slovenských pracovníkov.
Podľa Csivreho bude v slovenských obchodoch 85 percent tovaru od domácich výrobcov a dodávateľov. Šírka sortimentu sa bude pohybovať podľa veľkosti predajnej plochy od 30- do 60-ticíc položiek. „Tieto zariadenia sú určené predovšetkým na rodinné nákupy. Z prieskumov v ČR vyplýva, že rodina za nákup v priemere zaplatí okolo 2000 korún týždenne. Hypermarkety budú postavené v mestách nad 20-tisíc obyvateľov. Podľa počtu ľudí a kúpnej sily tak budú šité priamo na mieru, ako je to v ČR,“ vysvetlil Csivre.
Technický manažér Ahold Czech Republic Luboš Táborský pripomenul, že SR sa tak stane druhou východoeurópskou krajinou, kde budú tieto rodinné predajne vybudované. Spoločnosť chce expandovať aj do Poľska a Brazílie. V ČR má sieť Aholdu dvesto predajní a jej obrat dosiahne tento rok 30 miliárd Kč. Obchodnú sieť v ČR začala holandská firma budovať v roku 1991. (tasr)